Kínai szappanopera-cenzúra

2014. május 09.

Egyre érdekesebb közegekbe hatol be az állami ellenőrzés Kínában – tudni meg az egyik bécsi napilap beszámolójából.

Kína tilt és tűr

2014. január 08.

Kína engedélyezi a külföldi cégek belépését hét telekommunikációs ágazatba, ugyanakkor több nemzetközi lap online elérését blokkolja.

RSF: romlott a sajtószabadság helyzete Magyarországon

2013. január 30.

Az újságíró szervezet összesítése szerint 16 helyet estünk vissza a listán.

Lemaradó cenzorok

2013. január 17.

Több a kérdőjel, mint a bizonyosság a Google-főnök észak-koreai útjával kapcsolatban. Nem világos még az sem, miért ruccant ki.

Drága dolog emírt szidni

2012. november 27.

Tipikus harmadik világbeli sztori Kuvaitból: gondolja meg a nép, mit ír a Twitteren, mert sokba kerülhet neki az emírbírálat.

Iránban meghal a Google

2012. szeptember 24.

Meglehetősen egyértelmű jelét adta a perzsa állam vezetése, hogy nem tűri, ha polgárai csak úgy szörfölgetnek, levelezgetnek.

Koreai kommentfityisz

2012. augusztus 30.

Visszaverte a dél-koreai alkotmánybíróság azt a kormányzati szándékot, amely szerintük nagyban sértette volna a polgárok szólásszabadságát.

Forrpontok

2012. április 18.

A Schmitt Pál plágiumügye körül kialakult helyzet számos médiaszakmai tanulsággal is szolgált. A Heti Válasz évekig építette a hiteles konzervatív médiamárka imázsát, amit egyetlen lépéssel sikerült alaposan megtépáznia: Stumpf András online megjelent publicisztikáját Borókai Gábor főszerkesztő utólag levette a lap weboldaláról, majd azt is megindokolta, miért. A Heti Válasz önreflexiója, az MTVA ténykedése vagy az ügyet kirobbantó HVG Online szerepe számos kérdést vet fel. Ezek kapcsán beszélgettünk Borókai Gáborral szerkesztőségi márkaépítésről, közmédiáról, oknyomozásról.

Büntetést kaptak a Heti Válasz munkatársai

Sz.D. 2012. április 02.

Borókai Gábor főszerkesztő újabb cikkel jelentkezett, melyben bejelentette, hogy büntetést rótt ki az államfő plágiummal szerzett doktori címéről szóló publicisztika kapcsán munkatársaira. Elismerte, hogy a lap sokat rombolt presztízsén az elmúlt napokban.

A zselé esete a tölgyfaasztallal

2012. március 29.

A Médiapiac & Kutatás 2012 konferencián kerekasztalozva Weyer Balázs megismételte a rádióműsorunkban korábban elmondottakat: a szerkesztőségekre ereszkedő nyomásról mindkét fél tehet. Íme a korábbi interjú írásos összefoglalója, mert - sajnos - az ott elhangzottak különösen aktuálisak mostanság.

Kutatást készít a cenzúráról a MÚOSZ

2019. október 9.

Arra kérik az embereket, hogy az oldalukon elérhető kérdőív kitöltésével és visszaküldésével vegyenek részt a MÚOSZ cenzúra elleni fellépését megalapozó kutatásban.

Cenzúrával vádolják az orosz minisztériumot

2018. január 31.

Cenzúrával vádolta meg az orosz kulturális minisztériumot kedden a filmkészítők KinoSzojuz elnevezésű társadalmi szervezete azzal kapcsolatban, hogy a tárca visszavonta a Sztálin halála című szatíra forgalmazási engedélyét.

Kiirtanák a bulvárt a kínai televíziókból

2016. augusztus 30.

Meg akarja tisztítani a kínai televíziós csatornákat a „nyugati életstílust″ népszerűsítő tartalmaktól, a szórakoztatóipar celebjeiről szóló pletykáktól, a bulvárhírektől a kínai állami médiafelügyelet (SAPPRFT).

Harcol a proxyk ellen a Netflix

2016. január 15.

Amíg nincs megállapodásuk a globális jogdíjakról, fel kell venniük a küzdelmet a csalások ellen – írják.