A számos felkapott plakát tervezője, Kenczler Márton nemrég került a HPS Grouphoz kreatívigazgatónak. Ismert alkotásai mellett büszke a provokatívnak tartott munkáira is, amelyek közül egy felkerült a Cinema Blend elutasított moziposztereket tartalmazó top 10­es listájára. A Shame (Szégyentelen) című filmhez készített plakát 2015-­ben a negyedik helyen szerepelt. Portré.

Portrénk elsőként a Médiapiac 2017/9-10. számában jelent meg. A szaklap ezen a linken előfizethető.

„Akkor vagyok elégedett, ha a plakátjaimnak több rétegben is értelmezhető üzenetei vannak, számomra nem elég, ha csak hangulatuk van. Ez néha jobban sikerül, néha kevésbé” – mondja a filmplakátkészítésről Kenczler Márton.

A rövid ideig újságíróskodó szakember a reklámszakma figyelmét moziplakátjaival keltette fel, közülük a Saul fia és a Viktória – A zürichi expressz című filmhez készített poszterek már a nemzetközi ismertséget is meghozták

Fel fog tűnni a piacon

Új pozíciójában a HPS hazai és nemzetközi ügyfeleinek dolgozó kreatívcsapatot irányítja. A napi munka a kreatívosztály szakmai felügyeletével, fejlesztésével telik – csapatmunkában. „Van egy vízióm arról, hogyan érdemes ezt a munkát végezni. Ez nagy vonalakban partnerségről, közös érdekekről és nagyon nyílt, direkt kommunikációról szól. Ez lecsapódik kapcsolatokban, folyamatokban, hangulatokban egyaránt. Ha működik, amit elképzeltem, fel fog tűnni a piacon. Szerencsére jó portfólión dolgozhatunk, változatos megbízásokkal” – utalt a szakember arra, hogyan folytatódik karrierjének új fejezete a HPS-nél.

Kenczler Márton

Moziplakát-készítésre ma már kevesebb felkérést kap, de a HPS kreatívigazgatójaként nincs is nagyon ideje ezzel foglalkozni, így annak ellenére kénytelen visszamondani megbízásokat, hogy továbbra is nagyon szereti e műfajt. Aki figyelemmel kíséri a műfaj alkotásait, láthatja, elég régi trend, hogy a főszereplő arca kerül a moziposzterekre, lehetőleg nagy méretben. A producerek és a film marketingjéért felelős kollégák nem is szívesen térnek el ettől. Kenczler Márton szerint ugyanakkor a jól bevált klisék fontosak és működnek.

A negyvenévnyi szocializmus utóhatása

Jóllehet a plakátok tok hordozhatnak hozzáadott művészi értéket, de sokszor elég, ha a potenciális néző megtudja belőlük, mire számíthat a jegy áráért cserében. Ettől el lehet térni, ilyenkor a gesztus önmagában hordozza az üzenetet: itt most valami nagyon más következik.

„Amúgy rengeteg tök menő alternatív plakát létezik, a műfaj hálás, de a nap végén nem biztos, hogy működnek. A nézők másképp használják őket, mint ahogy mi szeretnénk, túl nagy a választék, gyorsan kell dönteni. Mindentől függetlenül, a film fontos, és a plakát az a tárgy, amit megtarthatunk belőle, ezért nehéz elengedni a művészi ambíciókat”

– utalt arra, hogy a bevállalós megoldások sem mindig jelentenek garanciát a sikerre.

A magyar köztéri reklámplakátok alacsony színvonaláról, az üzenetek megjelenítésének módjáról, arról, hogy a poszterek többsége egyáltalán nem utal arra, hogy bármiféle kreatív ötletelés előzte volna meg az elkészültét, a HPS szakemberének is van véleménye. Szerinte egyértelmű, hogy

a negyvenévnyi szocializmus nem tett jót a vizuális kultúránknak

, de azt mondja, a szakembereink jó része képes a legmagasabb színvonalon teljesíteni, ráadásul a kreatív termékeket használó és működtető rendszerekben még van bőven fejlődési potenciál. Van tehát bőven teendője.

 

Újságíróból kreatívigazgató

Kenczler Márton a MÚOSZ Bálint György Újságíró­akadémián végzett, volt gazdasági újságíró, Fontos! címmel saját magazint is készített a barátaival. Első plakátját A szerelem következményei című filmhez kreálta. A HPS csapatához idén szeptemberben csatlakozó szakember vezető art directorként dolgozott az ACG­-nél, az Isobarnál és a Young and Rubicamnél, valamint számos magyar és külföldi film plakátja fűződik a nevéhez. Ismert alkotásai mellett büszke a túl provokatívnak tartott munkáira is, amelyek közül egy felkerült a Cinema Blend elutasított moziposztereket tartalmazó top10­-es listájára. A Shame (Szégyentelen) című filmhez készített plakát 2015­-ben a negyedik helyen szerepelt.



Monostor kezdett Facebook kampányba

1 napja

Kampányukat az Aeffect Communications segíti és Facebook posztok mellett a Forbes decemberi számában a monostor gazdálkodásáról is beszéltek.

Népszerűek a magyar márkamúzeumok

1 napja

A külföldi látogatók folyamatos érdeklődése mellett idén a magyaroknak kínált céges és családi programokkal értek el növekedést a Szamos, a Törley és a Zwack múzeumai.