Horváth Ambrus, Varga Tamás 2014. június 17.

A napenergiával hajtott repülő, Las Vegas és a súlytalanság megteremtése

A Francia Riviérán vagyunk, és nagyon odafigyelünk mindenre, ami a 61. Cannes Lions fesztiválon történik. Következzék a második nap összefoglalója.

A Francia Riviérán vagyunk, és nagyon odafigyelünk mindenre, ami a 61. Cannes Lions fesztiválon történik. Következzék a második nap rövid összefoglalója.

A Cannes Lions egy ideje már nem csak a reklámokról szól, hanem a nagybetűs KREATIVITÁSRÓL, ezt bizonyítja a második nap első nagyobb előadása is, amelyen Bertrand Piccard és André Borschberg meséltek álmukról. A két úriember 10 évvel ezelőtt fejébe vette, hogy egy napenergia-meghajtású repülővel megállás nélkül körberepülik majd a Földet. A tervek szerint a kísérlet jövőre esedékes, és néhány hónappal ezelőtt már meg is történt az első hosszabb tesztrepülés. Lebilincselő előadásukban beszámoltak a 10 év nehézségeiről és kihívásairól, és igazán felemelő volt látni két modernkori felfedezőt álmaikról beszélni. Minden nagy tervben vannak kétségek és kérdőjelek, amelyek új megoldásokat követelnek, de ezek csak a kreativitást serkentik - röviden így foglalható össze a mondanivalójuk, amelyet talán mindannyiunknak érdemes felírni egy kis cetlire, és kitenni az íróasztalunk fölé.

Az új kreatív generációkról szóló előadásban először Yves Behar beszélt arról, hogy a 90-es években mindenki lebecsülte a designt. Aztán 3 dolog változtatta meg a helyzetet: az internet, az Apple és a különböző, mindenki számára elérhető eszközök. Szerinte emiatt a design ma már elengedhetetlen, hiszen segít a kommunikáció által mesélt történeteket életre kelteni. PJ Pereira, a díjnyertes Intel Beauty Inside kampány egyik alkotója pedig eljátszott a gondolattal, hogy mi lenne, ha a reklámot ma találnák fel. Szerinte három (szak)terület keresztezésével kell dolgoznunk: Madison Avenue (a klasszikus reklámügynökségek New York-i sugárútja), Hollywood és a Szilícium-völgy. Tehát úgy kell gondolkoznunk, mint egy reklámszakember, úgy kell viselkednünk, mint egy előadó a szórakoztatóiparban, és úgy kell mozognunk, mint egy startup.

A délutáni szekció egyik legérdekesebb előadásában bepillanthattunk a kulisszák mögé, és megismerhettük, hogy pontosan hogyan készült a Gravitáció című film. A kockázatvállalás a kreativitás atyja - vallja Tim Webber, ami nem is tűnik nagyzolásnak, tekintetbe véve, hogy az egészestés moziban - a hollywoodi filmektől szokatlanul - mindössze 2 szereplő van és a rendező, Alfonso Cuarón is úgy vélte, hogy egyszerűen, néhány nap alatt meg lehet csinálni a filmet. Tervezéssel és a csapatok közötti együttműködéssel lehetett csak szépen sorban leküzdeni az újabb és újabb kihívásokat: megteremteni a környezetet (az űrt), szimulálni a zéró gravitációt, a hosszú, akár többperces jeleneteket. Robotok vezérelte kamerák, arcfelismerés, a mozgást lekövető szoftverek és persze rengeteg CGI kellett ahhoz, hogy Alfonso Cuarón álma valóra váljon. (Állítólag egy számítógépnek kb. 7000 évig tartott volna kirenderelnie a filmet.)

Nemcsak a világhírű illuzionista, Dynamo trükkjein ámulhattunk élőben később, hanem Ash Bendelow jóvoltából izgalmas összefüggéseket ismerhettünk meg a márkázás és Las Vegas között is. A kreativitás arról szól, hogy az intelligencia jól érzi magát, a szórakoztatóipar esetében pedig a business érzi jól magát - foglalható össze az egyik legfontosabb összefüggés. És persze Las Vegasban mindig odafigyelnek az ügyfélre, így a kiemelt vendégeknek mindig tartanak fenn helyet a szállodákban, és mindig teljesítik a legfurább kívánságokat is, legyen szó akár a szállodai szobába rendelt tigrisről vagy Mike Tysonról.



Új város csatlakozott a Coca-Cola dunai projektjéhez

2017. augusztus 18.

A Coca-Cola HBC Magyarország támogatásával indult I Love Duna projekt a strandolás és a folyóhoz köthető szabadidős programok népszerűsítésén keresztül szeretné felhívni a figyelmet a felelős vízhasználat fontosságára.