2013. augusztus 06.

Az Amazon alapítója vette meg a Wahington Postot

A patinás lap 250 millió dollárért cserélt gazdát. Jeff Bezos azt ígéri: az alapértékek nem változnak.

A patinás lap 250 millió dollárért cserélt gazdát. Jeff Bezos azt ígéri: az alapértékek nem változnak.

250 millió dollárért Jeff Bezos, az Amazon alapítója és vezérigazgatója vette meg a patinás, ám az utóbbi években szenvedő, annak idején a Watergate-ügyet is kirobbantó The Washington Postot. Az 1877-es alapítású lapot a 30-as évek óta a Graham család irányítja, amely Katharine Weymouth ügyvezető-kiadó révén most sem távolodik el teljesen az újságtól.

Az alkalmazottaknak írt levelében Bezos kiemelte: tudja, hogy ha egy család felel egy lapért ennyi ideig, akkor annak megvan a megszokott rendje, értékei, így érthető, ha vannak olyanok, akiket aggodalommal tölt el a váltás. Megígérte: a The Washington Post alapértékei nem változnak, továbbra is úgy működik, ahogy eddig. Bezos hozzátette: nem fog a napi munkába belefolyni, megvan ugyanis a maga napi feladata, és a két cég ügyei nem fognak találkozni.

A várhatóan két hónapon belül záruló tranzakció a zászlóshajó napilap mellett érinti az Express-t, a The Gazette Newspapers-t, a Southern Maryland Newspapers-t, a Fairfax County Times-t, az El Tiempo Latinot és a Greater Washington Publishingot. Nem része ugyanakkor az ügyletnek a Slate, a Foreign Policy vagy a TheRoot.com. Az értékesítés után az átalakuló portfoliójú The Washington Post Co. új nevet kap majd.