2014. január 08.

Kína tilt és tűr

Kína engedélyezi a külföldi cégek belépését hét telekommunikációs ágazatba, ugyanakkor több nemzetközi lap online elérését blokkolja.

Kína engedélyezi a külföldi cégek belépését hét telekommunikációs ágazatba, ugyanakkor több nemzetközi lap online elérését blokkolja.

A Hszinhua hírügynökség az ipari és információtechnológiai minisztérium telekommunikációs fejlesztési osztályának igazgatóját, Ven Kut idézi. Ven bejelentette: a kínai kormány hét telekommunikációs ágazatban ad zöld utat a külföldi cégeknek, ötben ezek közül mindenféle korlátozás nélkül. Így például a jövőben határokon túli vállalatok is nyújthatnak otthoni internetelérést, online adatkezelési és kutatási tevékenységeket, biztosíthatnak konferenciabeszélgetést vagy állíthatnak fel call centereket.

Egyetlen kitétel az, hogy a piacra lépni kívánó cégeknek a múlt szeptember végén megnyílt sanhgaji szabadkereskedelmi övezetben kell regisztrálniuk, és internetszolgáltatói tevékenységre kizárólag a zónán belül lesz lehetőségük, míg az összes többi szolgáltatást az ország teljes területén engedélyezik számukra.

A telekommunikációs ipar megnyitása 2013 végén kezdődött a kelet-ázsiai országban, ennek eredményeként december vége óta a magánkézben lévő vállalatok is beléphetnek a piacra. Ezt korábban teljes egészében az állami tulajdonban lévő vállalatok, köztük is a három óriás - a China Mobile, a China Telecom és a China Unicom - uralta. A magáncégek a három nagytól vásárolhatnak egy bizonyos nagyságú sávszélességet, amelyet aztán újracsomagolva, különböző szolgáltatásokat hozzátéve kínálhatnak az ügyfeleknek.

A piacnyitás célja a szektoron belüli verseny fokozása, az állami monopólium letörése, a szolgáltatások színvonalának emelése - hangoztatja a tárca. A kormány tervei közt szerepel, hogy a telekommunikáció mellett a pénzügyi, oktatási szektorokban is fokozza a magánberuházásokat.

Ugyanakkor a Nagy Tűzfal továbbra is blokkolja több külföldi lap elérését az országban, legutóbb a guardian.co.uk vált láthatatlanná. A cenzorok szigorának oka ezúttal nem ismert, a brit lap illetékeseinek szerdai nyilatkozata szerint az újság az elmúlt napokban semmilyen Kínával kapcsolatos tabutémát nem dolgozott fel, vagyis nem szolgáltatott okot a virtuális térben való büntetésre. Hétfőn ugyan írt a kisebbségek miatt érzékenynek számító nyugat-kínai Hszincsiang-Ujgur Autonóm Területről, ám erre korábban számos alkalommal akadt már példa.

A témával kapcsolatos kérdésre Hua Csun-jing, a pekingi külügyminisztérium szóvivője azt mondta, nem volt tudomása az ügyről. A szóvivő az érdeklődőket az illetékes minisztériumhoz irányította.

A Guardian honlapjának blokkolását megelőző napon, kedden a Reuters hírügynökség és a Wall Street Journal napilap kínai nyelvű oldalainak újbóli elérhetősége keltett meglepetést. A két honlap elérését november közepe óta lehetetlenítették el a cenzorok, miután azok az amerikai JPMorgan Chase & Co. megkérdőjelezhető gyakorlatáról közöltek írást, azt állítván, hogy az óriásbank vezető kínai politikusok gyermekeit alkalmazta, illetve az ő érdekeltségeikkel kötött üzletet.

Továbbra is elérhetetlen a The New York Times és a Bloomberg hírügynökség oldala, miután azok a legfelsőbb vezetés tagjainak vagyoni helyzetéről jelentettek.

(Forrás: MTI)

Az üzleti titok hatékonyabb védelme?

2018. szeptember 18.

Nem kapott nagy visszhangot az üzleti titok magyarországi újraszabályozása, pedig az üzleti titok védelméről szóló 2018. évi LIV. törvény gyökeresen megváltoztatta az üzleti titokkal kapcsolatos korábbi szabályrendszert.