2014. június 27.

Mit tanultunk az ICEEfesten?

A programozott vásárlás, a mobil és a kütyük is fontos szerepet kaptak a dél-kelet-európai régió legnagyobb digitális marketing seregszemléjén.

A programozott vásárlás, a mobil és a kütyük is fontos szerepet kaptak a dél-kelet-európai régió legnagyobb digitális marketing seregszemléjén.

A ThinkDigital Group szervezésében, az IAB Europe támogatásával megvalósuló ICEEfest (Interactive Central & Eastern Europe Festival) 2008-ban a román piac helyi eseményeként indult, de mára már - a régió egyik legnagyobb digitális marketing konferenciájaként - több mint 2000 főt vonz a régióból, és előadókat a világ minden tájáról. Az idei kulcstémák a programozott vásárlás, az online kreativitás és a tartalom, valamint általában az online marketing jövője voltak.

A felvezető előadásban az IAB Europe igazgatóságának elnöke, Constantine Kamaras az AdEx számait használva helyezte kontextusba, miért is egyre aktuálisabb az online médiáról beszélni, és azon belül is melyek az igazán forró területek: a mobil display hirdetések aránya először lépte át a 10%-ot a költéseken belül világszerte, az online videó már egymilliárd euró feletti bevételt hoz, és – némileg meglepő módon – tavaly a display piac valamivel gyorsabban bővült a keresőnél.

A programozott vásárlás kapcsán a résztvevők - többek között a Tailwind, AppNexus, Xaxis, Cadreon, Sizmek, valamint a GroupM, Vivaki és a Mindshare programmatic vezetői - egybehangzó véleménye volt, hogy nincsenek még igazán kiforrott piacok Európában. A programozott vásárlás sajátos készségeket és tudást igényel, nem csupán technikai értelemben, hanem a stratégiai gondolkodás szintjén is. Gyakran még a cég digitális stratégiája is hiányzik, egyszerűen letudják a digitális kötelező százalékát a költségvetésben, de nem áll mögötte sem valós cél, sem tartalmi stratégia. A technika rendelkezésre áll, de még nem tudják használni, ehhez először az alapokat kell felépíteni. Fontos lenne az is, hogy a technológiaival szemben a felhasználó-központú gondolkodás kerüljön előtérbe ezen a területen is.

Senki sem találta meg az igazi üzleti modellt, miközben minden szereplőben félelmek élnek a piaci hatást illetően. Ezek közé tartozik az az aggodalom is, miszerint az adat értékét esetleg nem veszik kellő mértékben figyelembe, néhány cég – csak a költségoldalra koncentrálva - irreálisan alacsony árakkal kezd operálni és elpusztítja a piacot, mielőtt az kialakulhatna. Részben ennek kivédésére jelentette be a ThinkDigital a Project Agora beindítását, és a megszólalók általában is az ügynökségek feladatának tekintik a piac és az ügyfelek edukációját a kérdésben.

(A programozott vásárlás kérdéseiről részletes beszámolót tervezünk a Médiapiac augusztusi lapszámában.)

Mobilfronton – a mobile first következetes, visszatérő hangoztatása mellett - az M&C Saatchi Mobile alapítója és globális ügyvezetője, James Hilton rámutatott, hogy a piac regionális eltérései – operációs rendszerek és szokások terén is – jelentősek, ami egy piacon működik, nem biztos, hogy egy másikon is beválik. Épp ezért fontos a globális jelenlét ezen a piacon. A felhasználói időráfordítás/reklámbevétel arányt tekintve még jelentős az elcsúszás (bár erős regionális különbségekkel, az Egyesült Királyságban például a költési arány eléri a használatét), miközben a Millward Brown kutatásai szerint a mobilhirdetések erősebb hatást gyakorolnak a márkamutatókra, mint az online marketing általában. A mobilmarketing-szolgáltatók terén folyamatos konszolidációt várnak, és hisznek abban, hogy a cross-channel megoldásoké a jövő – de ezek még nem működnek hatékonyan, egyelőre inkább csak díjakat lehet velük nyerni.

A második napon Nick Sohnemanntól, a Futurecandy alapítójától megtudhattuk, hogy a hardver/kütyü az új szexi, és ennek illusztrálására számos, már létező vagy még fejlesztés alatt álló eszközt bemutattak: a Google Glass és az Oculus Rift mellett például az oktatási célú Unity játékfejlesztő motort, az Arduino mikrokontrollert, a közösségi forrásokból fejlesztett Myo viselhető mozgásvezérlőt, a Google Project Tango-t, melynek keretében egy telefon folyamatosan monitorozza és 3D-ben megalkotja a környezete modelljét, valamint a japán Ravijourt, a melltartót, melyet csak az igaz szerelem endorfinjai nyitnak.

Az online marketing márkaépítési célú alkalmazásával kapcsolatos tanulságokról testvéroldalunkon, a Márkamonitoron számoltunk be.

A korábbi egyenleg is visszajár

22 órája

Az adategyeztetést elmulasztó Telenor ügyfelek akár a jövő év elejéig, 2018. február 28-ig kérhetik korábbi hívószámuk visszaállítását is.

Elérhető a PayPal-es fizetés Nintendo készüléken is

1 napja

A készülékekre letölthető szoftverek megvásárlásához, illetve a Nintendo eShop felhasználói fiókon keresztül történő vásárlások értékének kiegyenlítésére 34 országban áll rendelkezésre a fizetési opció.