2019-ben rendhagyó időpontban, február elején tartotta meg a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) a szakmai rendezvényét, a Nonspotot, amelyen szinte minden vezető kereskedelmi csatorna képviseltette magát.

Az esemény megnyitójában a MEME elnöke, Kovács Krisztián az időzítést az év eleji költségvetések meghatározásával indokolta, illetve megjegyezte, érdemes már év elején tágítani a látásmódot, amelyhez a program meghívott előadói, köztük az AMC Networks, a Viacom International Media Networks, az RTL Magyarország, a TV2 Média Csoport, a Dicovery Networks és a Sony Pictures Television szakembrei, megfelelő lehetőséget kínálnak prezentációikkal, esettanulmányaikkal.

Első előadóként Piros Máté, az AMC Networks International CNE kereskedelmi igazgatója rögtön egy kérdést szegezett az egybe gyűlteknek: Miért vagyunk itt? „Pénzt csinálni!” – adta meg a markáns és őszinte választ, amelyhez hozzátette:

Ez nem egy hímző szakkör, a megoldásoknak működniük kell ahhoz, hogy hatékony elérést produkáljunk, amely elengedhetetlen ahhoz, hogy bevételekhez jussunk.

Elhangzott az is, hogy régiós szinten egyértelműen a magyar piac viszi a prímet csoporton belül, a portfólión éves szinten százas nagyságrendben mennek keresztül a projektek.

Az AMC Networks 2018-as hirdetési megoldásait elemeire bontotta: a product placement területén a Spektrum Home a Hungária pezsgővel és a luxuskozmetikumokat árusító Marionnaud-val (karácsonyi ajándékozás a NőCommentben) kooperált, a TV Paprika pedig a Beko háztartási gép gyártóval. Stúdióbrandinget alkalmaztak a Hell és a XIXO márkákkal a Super Bowl alatt a Sport 1-en, a Raiffeisen Bank a férfi kézilabdát, a MOL az UEFA Európa-ligát, a Skoda pedig a jégkorong-világbajnokságot támogatta ilyen módon. On-screen megoldást választott a Ranult Pro+ a német futball bajnokság idejére, miniprogramot a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a Minimax csatornán, Channel ID-t az OTP Lakástakarék a Spektrum Home-on. AFP (advertiser-funded programming) megoldásban látta a lehetőségeket a Telekom, amikor a Brutális digitális című dokusorozatot támogatta.

A kereskedelmi igazgató a 2019-es várakozásokkal kapcsolatban elmondta, hogy mivel az AMC Networks sokszínű, költséghatékony és gyors, ráadásul olyan formátumokat (szpot: Match Bumper, Squeeze Back; non-szpot: Minipogram) tudnak biztosítani, amelyek a hazai piacon még újdonságnak számítanak, erősödésre számítanak.

A Viacom International Media Networks-t Monika Wysocka Brand Solutons alelnök képviselte. Mint említette, egyértelmű a régiós, azon belül pedig magyarországi növekedés, ami portfólió szinten 36 százalékot jelent.

A szakember a Viacom szórakoztató csatornáitól idén 0,8 százalékos növekedést vár, amelyhez megalapozottnak tartja a körülményeket. Ismertette az 1989-ben indult, és az MTV csatornán azóta is szereplő Unplugged régiós számait, partneri együttműködéseinek izgalmasabb eredményeit, mint amilyen a Levi’s márkával történő kooperáció is volt. Majd kitért a Paramount 2018-as őszi imázskampányára, amelyben azt kívánták bemutatni, hogy a legmegindítóbb, legintimebb vagy akár legfélelmetesebb jelenetek valójában gyakorta a lehető legszürreálisabb, legmorbidabb vagy éppen legviccesebb módon születnek meg.

A csatorna 2015 és 2018 között 18 százalékos növekedést ért el, de jelentős pozitív irányú változásokat várnak a tavaly év végén bejelentett, Magyar Telekommal közös VOD-szolgáltatás, a Paramount+ elindulásától is, amelyben a Paramount Studio hollywoodi sikerfilmjei, illetve a Comedy Central, az MTV, a Spike, a Nickelodeon és a Nick Jr. népszerű sorozatai tekinthetőek meg korlátlanul.

A Comedy portfólió kétszámjegyű növekedési eredményeit látva nem meglepő, ha a Bónusz Brigád és az Agymenők, vagy a Bravos és a Susogós Mackók együttműködései jutnak eszünkbe. Mindkét márka a Viacom mellett tette le voksát.

A gyerek portfólió a már említett 2015 és 2018-as időszak között 18 százalékos növekedést hozott, amelyhez hozzájárultak a Monika Wyscoka által prezentált kreatív megoldások, mint például A játék napja, amelyet Magyarországon 2018. szeptember 22-én, az Óbudai-szigeten rendeztek meg, és a Kubu mint kiemelt partner állt az esemény mellé, amelyen a gyermekek egészséges életmódja, a sport iránti rajongásuk került középpontba. De beszélt a Nickelodeon és a Hasbro együttműködéséről, valamint a csoport legújabb, 4 és 10 év közötti célcsoportnak szóló csatornájáról, a Nicktoonsról is, amely 25 országban van jelen, és a Nick Jr. és a Nickelodeon közötti korcsoportbeli űrt igyekszik kitölteni, immár Magyarországon is.

Az esemény az RTL Magyarország Nonspot és Digitális igazgatójának, Bakcsy Szilárdnak az előadásával folytatódott.

A RTL Csoport növekedése 2018-ban kétszámjegyű volt, a növekedés nem állt meg

– jelentette ki.

A 2018-as évben sok nagy márkával dolgoztak együtt, különböző megjelenési lehetőségeket biztosítva számukra. A Survivor című műsort a Zwack Unicum által gyártott Kalumba gin, az X-Faktort az F&F ruhamárka szponzorálta. Az RTL Klub időjárás-jelentésében szerepelt a Zewa (vizuális reklám), a Film+-on kiemelt szerepet kapott a Suzuki, az RTL II-n pedig a Sziget Fesztivál is (mindkettő Channel ID).

A csatornacsoport nagy jelentőséget szentelt a termékelhelyezéseknek. Saját gyártású műsorok esetében a Pöttyössel, a Skybaby-vel, saját gyártású sorozatok tekintetében a Soproni sörrel dolgoztak. Utóbbi esetben az is előfordult, hogy a márkának kedvező, külön jelenetet írtak a Mi kis falunk  forgatókönyvírói. A Ristorante pizzával erőteljes közösségi média kommunikációt folytattak, de autós megbízásokat is szép számmal teljesítettek. A Renault márkával a Nyerő Párosban (szponzoráció, termékelhelyezés és közösségi média jelenlét), az Opellel az X-Faktorban (komplex együttműködés, digitális tartalomgyártás és közösségi média jelenlét) találkozhattunk.

Élelmiszeripari fronton az ALDI-nak és A Konyhafőnöknek az ugyancsak komplex együttműködését emelte ki, majd hozzátette, a televíziós főzőshow következő két évadában is folytatódik a két márka kapcsolata. Havas Dóra gasztroblogger, a Lila füge háziasszonya volt a főszereplője a Jóízű karácsony című szpotoknak, amelyet a Nutella-val közösen álmodtak meg.

Minden részterületre kiterjedő, 360 fokos megoldásokat szállítottak a Pepsinek, amikor az az X-Faktor kiemelt támogatója lett.

„Kellő magabiztossággal várjuk az előttünk állóévet” – zárta előadását Bakcsy Szilárd. Szavait alátámasztandó pedig egy elemzést mutatott be, amely szerint az RTL-TV2 vetélkedés a megnyert esték tekintetében 84-16 százalékon állt a 2019. január 1-31-ig terjedő időszakban.

Bár az előbbi kijelentésre – talán a fél órás kávészünet miatt – a következő előadó, a TV2 Média Csoport ügyfélkapcsolati igazgatója, Zájer Attila nem reagált, azt egyértelműen kijelentette, hogy a hirdetési piac nőtt. A prezentáció rendhagyó volt, ugyanis azt egy előre felvett, a csatorna ismert műsorainak stúdiójában készült videóban ismertette. Az előadó feltűnt a Tények, a Mokka és az Időjárás díszleteiben is.

Hosszan kitért a Volvo és Till Attila kapcsolatára, amely olyan jól alakult, hogy miután a televíziós műsorvezető és filmrendező megszerezte a jogosítványát, elsőként a márka autójába ült be, néhány kisfilmet is rendezett számukra Új utakon címmel, és a márka nagykövete lett.

Fontos számunkra, hogy partnereinket izgalmas és innovatív megoldásokkal támogassuk és megtaláljuk számukra a legcélravezetőbb (új) utat. Ennek nélkülözhetetlen összetevője az a nyitottság és bizalom, amelyet a Volvo és Tilla részéről is megkaptunk. Ezért különösen büszkék vagyunk a közös munkára és a végeredményre is

– mondta.

Zárásképpen bemutatta a Mokka és a Bravos rovatszponzorációs megoldásait, majd felhívta a figyelmet a csoport közeljövőben induló két új csatornájára, a Jockey TV-re és a Moziverzumra.

Baron Ágnes Brand Partnership, Brand Marketing & Licencing Executive, Discovery Networks CEEMCA előadásával folytatódott a program. Szerinte az alacsony költségvetés, és akár egy öt másodperces megjelenés is lehetőséget teremt egy márka számára, így a továbbiakban ezen analógián haladva mutatta be a csoport csatornáinak, a Discovery-nek, a TLC-nek, az Investigation Discovery-nek és a Travel Channelnek az együttműködéseit. Utóbbi kapcsán elmondta, hogy noha a Travel Channelen korábban is volt reklámértékesítés, tavaly a Discovery nemzetközi szinten megvásárolta a Scripps Networköt (amely Magyarországon a Food Networkkel, a Travel Channellel és a Fine Living Channellel van jelen), így itthon a Discovery portfóliójába került egy újabb csatorna, amelyen lehet lokális reklámot elhelyezni.

A portfólió éllovasa egyértelműen a Discovery, a teljes Discovery+Scripps csoport öt százalékos növekedést könyvelhet el. A csatornát elsősorban a 18-59 éves kor közötti férfiak nézik, akik előszeretettel figyelik a telekommunikációs, a bank és biztosítási szektornak, az elektronikai cégeknek, az autó- és divatmárkáknak a reklámjait. Ugyanez a következőképpen alakul a többi esetben:

  • TLC: divat, bank és biztosítás, utazás, jövedéki termékek, autó
  • Investigation Discovery: bank, utazás, szállás, autó, szépségápolás, háztartási és tisztítószerek
  • Travel: utazás, elektronika, autó, telekommunikáció

Előadását példákkal támasztotta alá. Sikeres együttműködésük volt az MVM-mel, amely két esetben is megjelent a csatornákon. Az egyik A kozmosz hete tematikus héthez kapcsolódó szponzoráció volt, és egy műsortámogatói szpotban öltött testet, A fizika ATOMjó szlogen kíséretében. (823 700, többnyire felsőfokú végzettséggel rendelkező személyt értek el.) A másik pedig a női célcsoportra fókuszáló TLC-n futó Nate & Jeremiah állomotthonai című programhoz kapcsolódott 2018. októbere és decembere között. (961 600, többnyire felsőfokú végzettséggel rendelkező nőt értek el.) De special mood promo megoldásokat is bemutatott. Az életérzés szpotok egyaránt kiegészítették a Suzuki, de a UPC Direct stratégiáját is.

Végezetül elmondta, hogy ahogy eddig tették, a jövőben is nagy hangsúlyt fektetnek az edukációs célzatú tartalmakra, majd bejelentette, hogy 2019. január 15-től az Atmedia és a Discovery Networks CEEMCA portfóliójában egyaránt megtalálható az eurosport.hosszabitas.hu oldal, amelyhez nagy reményeket fűznek, mind látogatottságban, mind reklámozási szempontból.

A szakmai konferenciát, legalábbis magyar vonatkozásban, a Sony Pictures Networks színeiben Törtök Eszter Head of Nonspot zárta, aki miután bemutatta a csoport nemzetközi (178 országban 78 csatorna) és régiós számait (13 ország, 21 millió háztartás), a Sony Pictures Entertainment globális megújulásáról beszélt, amelynek keretein belül három üzletág egyesült, a tv-csatorna, a tartalom-disztribúció és az otthoni szórakoztatás. Ennek eredményeképpen a Sony tartalmai egy kézben összpontosulnak, de szabaddá vált az átjárás a különböző platformok között is, valamint jelentősebbé vált a saját gyártású műsorok fejlesztése.

A sikeresen bemutatkozó, a második évadjára készülő 200 első randi című sorozatot, mint esettanulmányt mutatta be. A széria 60 epizódja főműsoridőben szolgáltatott on-air lehetőségeket, emellett online is igen aktívak voltak, külön figyelmet érdemel a @lucakeresi Instagram oldal, amelyen a sorozat főszereplője, Molnár Luca mindennapjait követhettük nyomon. Az oldalon a követők sztorikon keresztül segíthették megszavazni, milyen ruhában menjen Luca a randikra, megtudhatták, éppen milyen édességbe fojtja bánatát, és persze első kézből értesülhettek a pletykákról és az – általában balul elsült – találkákról. Az Instagram-felhasználók mellett a rádióhallgatók is gyakran „találkozhattak" Molnár Lucával, hiszen a Sláger Rádió reggeli műsorában, a Sláger Reggelben hetente kétszer jelentkezett be – a sorozatban egyébként ugyancsak rádiósként megismert – főhősnő, de applikáción elérhető egyedi tartalommal is bírtak.

Miniprogram tekintetében a Milyen idő lesz holnap? megoldásait ismertette, amely lehetőséget kínált főcím szponzorációra, termék- és témaelhelyezésre, szponzorszpotra és az együttműködő partnerek egyéb megjelenéseire.

Előadásában kitért az idei lehetőségekre, amely közül kiemelkedik egy új saját gyártású sorozat, a Herendi Gábor és Szilágyi Fanni rendezte Ízig-vérig, az Ide süss! cukrászverseny Ábel Anita és Sass Dani műsorvezetésével, az Észbontók vetélkedő Kovács Áronnal és a Totalcar, a Viasat6 csatorna saját gyártású autós műsora Winkler Róberttel és Bazsó Gáborral.

Előadásának végén a Sony portfóliót egy erős nemzetközi háttérrel rendelkező, a saját gyártásra kiemelt figyelmet fordító, 360 fokos megoldásokat kínáló csoportként jellemezte.

Új név, új ügyfelek a PR-Agent Communications-nél

14 órája

Mozgalmas hónapok állnak a PR Agent Kft. munkatársainak háta mögött. A 15 éve alakult ügynökség nevet és arculatot váltott, valamint további szoláltatásokkal és ezzel együtt új ügyfelekkel bővítette tevékenységi körét.