2014. szeptember 25.

39 milliós bírságot kapott az RTL Klub

Az indok: a kábítószer-fogyasztás helytelen megjelenítése és bemutatása, illetve téves korhatár-besorolás.

Az indok: a kábítószer-fogyasztás helytelen megjelenítése és bemutatása, illetve téves korhatár-besorolás.

A 39 milliós büntetést a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rótta ki az RTL Klubra, az Éjjel-Nappal Budapest miatt, derül ki az MTI beszámolójából. A hatóság hat epizóddal kapcsolatban állapított meg törvénysértést.

Az NMHH érvelése szerint az érintett epizódokat tévesen sorolták a 12 éven aluliaknak nem ajánlott kategóriába, ehelyett 16-os karika kellett volna.

E részekben ugyanis az egyik szereplő drogfüggővé válását és minden ezzel járó történést (beszerzés, szerhasználat, barátok próbálkozásai, kiüresedés és fizikai rosszullét) mutatták be, ám az NMHH szerint "minden ellenpontozás, értelmezési keretbe helyezés nélkül".

Az NMHH kiemelte: a szabályozás nem tiltja az efféle tartalmak közzétételét, de arra csak 21 óra után, a megfelelő korhatár-besorolás feltüntetése mellett kerülhet sor.

A testület 2011 óta az RTL Klubot 11 alkalommal, a TV2-t pedig 13 alkalommal szankcionálta hasonló jogsértések miatt, de a közszolgálati média is többször kapott már elmarasztalást. Az Éjjel-nappal Budapesttel kapcsolatban a műsor indulása óta 52 nézői panasz érkezett a hatósághoz.

A Médiatanács legutóbbi ülésén döntött arról is, hogy hatósági eljárást indít a TV2-vel szemben a Mokka egyik áprilisi adásával kapcsolatban, az abban szereplő tiltott termékmegjelenítés gyanúja miatt.

Tulajdonost vált az Új szó és a Vasárnap

1 napja

A Penta csoport eladja a Petit Press kiadóban birtokolt részvényei egy részét, ugyanakkor a magyar lapok a Penta tulajdonában levő News and Media Holdinghoz kerülnek.