Valószínűleg heteken belül, de még biztosan az idei évben átveszi Andy Vajnától a TV2 Média Csoport Zrt. irányítását Mészáros Lőrinc egyik nagyvállalata. A vevő az Opus Global Nyrt. szárnyai alatt működő Opus Press Zrt., a Mészáros-féle médiabirodalom fő zászlóshajója, a Mediaworks Hungary Zrt. tulajdonosa lehet - írja a portál.

Ahogy írják, a tranzakcióval párhuzamosan Mészáros Lőrinc megkapja a Lapcom Zrt. kiadócéget is (Bors, a Kisalföld és a Délmagyarország megyei lapokkal együtt).

A politikai vezetés egyik pillanatról a másikra felszámolja Vajna két és fél éven keresztül összerakott médiabirodalmát, és tovább centralizálja a fideszes médiabirodalmat Orbán Viktor szomszédságában. Nem véletlen, hogy az ügy ismerői sem „adás-vételről”, inkább csak „tulajváltásról” beszélnek, hiszen valójában a politikai akarat (azaz a miniszterelnök) dönt az ilyen ügyekben. Úgy tudjuk, hogy a filmügyi biztos egyedül az elmúlt évben a médiahatóság segítségével országossá duzzasztott Rádió 1-et tarthatja meg - írják.

 

Frissítés:

Andy Vajna a cikk megjelenése után az alábbiakat tette közzé Twitterén:

"A TV2 vezetésében nem lesz változás. Büszke vagyok az eddig elért sikerekre, jól halad a menedzsmenttel közösen kialakított hosszútávú stratégia végrehajtása. Óriási hátránnyal indultunk, ma már a TV2 Csoporté a legnézettebb csatornaportfólió a teljes lakosságban."

A 24.hu információ szerint a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány körül épül majd a birodalom, és az összes tévé, rádió és lap egy ernyő alatt kap helyet.

A TV2-től még az idén távozik Dirk Gerkens vezérigazgató és Rákosi Tamás.

Mint írják, a TV2 a tulajdonosváltás óta évi stabil 5 milliárd forintnyi állami hirdetést könyvelhettek el, 2016 után pedig további 4 milliárd forintot is beszedhettek programdíjként a kábelszolgáltatóktól is, de a tévé menedzsmentjét is sok kritika érte, miután (a Habony Árpád tanácsára szerződtetett) Dirk Gerkens és volt RTL-es üzlettársa, Rákosi Tamás az IKO-csoporthoz szervezte ki a tévéből a legköltségesebb műsorok gyártását. A korábban az RTL-t 14 éven keresztül vezető Gerkens már 2017-re profitot ígért, ehhez képest a tévé csak vitte a pénzt, és ez egyre jobban fájt Mészáros Lőrinc köreinek, különösen 2017 januárjától, amikor az állami Eximbanktól felvett hitelt 6,7 milliárdos a kormányközelbe került MKB vállalta át.

Hírek szerint, 2017 végén maga Orbán Viktor jelezte Andy Vajnának, hogy nem jó irányba mennek a dolgok a tévénél. "A megoldás azért sem volt egyszerű, mert Gerkensék olyan konstrukciót alakítottak ki, amivel az IKO Holding megkerülhetetlenné vált a tévé beszállítói között. Az átmeneti megoldás az lett, hogy a menedzsmentnek át kellett engednie a külsős cégek feletti irányítás egy részét is."

A portál azt írja, a médiabirosalom tévés szekciójának vezetője a közmédia éléről elhozott és október elején az Echo TV élére kinevezett Vaszily Miklós lehet.

További részletek a 444.hu cikkében.