A portálhoz eljuttatott végzés szerint bő egy év után a rendőrség lezárta a nyomozást, mert a rendelkezésre álló adatok és bizonyítási eszközök alapján nem tudtak megállapítani bűncselekményt az Andy Vajna tulajdonában lévő cég ügyében.

A Rádió 1 csatornát üzemeltető Radio Plus Kft. még 2017 őszén nyerte el a Médiahatóság által a békéscsabai 88,9 MHu-es frekvenciára kiírt pályázatát, azonban a tenderről a 24.hu már szeptember elején megírta, hogy az szabálytalanul zajlott, mert a pályázó több alaki hibát is vétett.

A bizonyítékok arról szóltak, hogy az Andy Vajna tulajdonában lévő cég tenderén nem igazolta megfelelően, hogy elkülönített célszámla áll rendelkezésükre az üzemeltetés első három hónapjának fedezetével együtt, ráadásul a delaware-i CinergiPictures Environment Inc. tulajdonjogairól szóló információk, cégkivonatok és alapító okiratot sem érkeztek meg hiánytalanul. Vajnáéknak a hiánypótlásra történt felszólítás után sem volt rendben az igazolásuk, sőt a testület elhalasztotta az alaki vizsgálat időpontját egy héttel, hogy ne legyen fennakadás. Harmadik nekifutásra végül megérkezett a banki igazolás, és a döntő testületet nem zavarta az sem, hogy a Duna Takarékhoz tartozó számlát már a pályázati elbírálás idején nyitották - írják.

Hiába nyújtott be keresetet a frekvencián korábban több mint húsz éven keresztül sugárzó Interax Kft., a Médiatanács Vajna cégét hozta ki győztesnek, és a filmbiztos alighanem meg is tarthatta volna a frekvenciát, ha a 24.hu-n nem jelennek meg a szabálytalanságokat bizonyító dokumentumok. Az ügyben akkor az Együttet vezető Szigetvári Viktor tett büntetőfeljelentést hivatali visszaélés gyanúja miatt - teszik hozzá.

A Médiatanács 2017 szeptemberben alaptalannak nevezte a 24.hu feltételezéseit, néhány héttel később azonban megváltoztatta döntését, és egy 2017 október végi ülésen kizárta a Radio Plus Kft.-t a békéscsabai 88,9 MHz-es helyi rádiós frekvenciapályázatból. A Radio Plus Kft. időközben talált egy másik helyi frekvenciát Békéscsabán, miután hálózatba kapcsolódási kérelmet nyújtott be a Csaba Rádióval. Innentől az Interfax és a Radio Plus között csak azon maradt vita, ki használja tovább a Rádió 1 nevet. Az ügyben végül a helyi csatorna engedett a filmbiztosnak, aki így hozzákapcsolhatta a megszerzett frekvenciáját a csatorna országos hálózatához.

A cikkben megjegyzik, hogy "a fideszes médiabirodalom összeszervezése óta a függőben lévő TV2 mellett ez az egyetlen médiacég, amit Vajna megtarthatott".

Bírságot kapott az RTL Klub és az M5

1 napja

A Médiatanács bírságokat rótt ki a támogatási szabályok megsértése és helytelen korhatár-besorolás miatt az RTL Klub és az M5 szolgáltatójára.