2014. június 05.

A Magyar Telekom az Origo-ügyről

Mint az várható volt, a Magyar Telekom közleményében cáfolja, hogy bármilyen formában befolyásolta volna az Origo Zrt. személyi döntéseit.

Mint az várható volt, a Magyar Telekom közleményében cáfolja, hogy bármilyen formában befolyásolta volna az Origo Zrt. személyi döntéseit.

Az Origo.hu főszerkesztője, Sáling Gergő távozása kapcsán a sajtóban felmerült "találgatásokat" az Origo Zrt. után annak anyacége, a Magyar Telekom a következő közleményben cáfolja:

"A Magyar Telekom az Origo Zrt. 100 százalékos tulajdonosaként kiemelten fontosnak tartja az Origo.hu szerkesztőségének teljes függetlenségét. Nem szólt és a jövőben sem szól bele az Origo szerkesztőségének munkájába, nem dönt a szerkesztőséget érintő személyi kérdésekről. A médiában vitatott személyi döntés az Origo Zrt. menedzsmentjének döntése. A Magyar Telekom nem gyakorolt nyomást és nem kérte az Origo Zrt. vezetőségét a portál főszerkesztőjének leváltására.

A Magyar Telekom Magyarország vezető távközlési szolgáltatója, tevékenységünk legalapvetőbb célja biztosítani a szabad információáramlást, az információhoz való szabad hozzáférést, így társaságunk alapértékei közé tartozik az elkötelezettség a sajtószabadság mellett. Az Origo.hu szerkesztőségének függetlenségét az Origo Zrt. menedzsmentjének mindenkor biztosítania kell.

A Magyar Telekom határozottan cáfolja a sajtóban megjelent azon találgatásokat, amelyek az Origo.hu főszerkesztőjének távozását a Magyar Telekom és a Magyar Kormány közötti megállapodással hozzák összefüggésbe. A sajtóban megjelent hírekkel ellentétben a Magyar Telekomra semmilyen nyomás nem nehezedett a kormányzat részéről akár a főszerkesztő személyét, akár az Origo.hu tartalmát illetően. Ezenfelül a Magyar Telekom elnöki és vezérigazgatói pozíciójának szétválasztása a Deutsche Telekom leányvállalatainál megkezdett, és több országban már végbement folyamat. Ezért alaptalan minden olyan sajtóban megjelent feltételezés, mely szerint a Magyar Telekom és a Magyar Kormány között, idén február 21-én létrejött Partnerségi Együttműködési Megállapodás a Digitális Magyarországért bármilyen mértékben érintette volna akár a vállalat irányításának struktúráját és vezetőit, akár az Origo Zrt-t. A Magyar Telekom és a Magyar Kormány között ez az egyetlen érvényben lévő stratégiai szintű megállapodás, amely mind a kormany.hu, mind a telekom.hu oldalakon megtekinthető. A mindenkori kormány és a Magyar Telekom vezetői közötti párbeszéd természetes, ám ezek célja sohasem a nyilvánosság, a sajtószabadság korlátozása.

A Magyar Telekom tőzsdén jegyzett vállalatként, és a szintén tőzsdén jegyzett Deutsche Telekom leányvállalataként, teljes transzparenciát biztosított és biztosít a jövőben is a nyilvánosság számára."

Tulajdonost vált az Új szó és a Vasárnap

1 napja

A Penta csoport eladja a Petit Press kiadóban birtokolt részvényei egy részét, ugyanakkor a magyar lapok a Penta tulajdonában levő News and Media Holdinghoz kerülnek.