2010. október 31.

Alapítók lobbiztak a Dunáért

Orbán Viktor miniszterelnöknél is lobbiztak az alapítók a Duna Tv megmentéséért a hírszerző információja szerint.

Orbán Viktor miniszterelnöknél is lobbiztak az alapítók a Duna Tv megmentéséért a hírszerző információja szerint.

Bár a Duna TV alapításában részt vevő jobboldali értelmiségiek közbenjárása révén sikerült elejét venni a két köztévé összevonásának, a "nemzet televíziója" sem ússza meg a reformokat, a Duna is radikális változások előtt áll. A Fidesz médiaszakemberei véget akarnak vetni annak a háborúnak, amit a két köztévé évek óta folytat egymással a zsugorodó állami forrásokért és a nézőkért. Azt viszont továbbra sem tudni, mi lesz a Duna Tv több mint 10 ezer négyzetméteres székházával – írja a portál.

„Nehéz a Duna jelenlegi műsorairól szomorúság nélkül beszélni, az intézmény ugyanis csak az alapvető céljait felejtette el: a határon túliak televíziója, és kulturális csatorna. Mindkét területen tartalomromlást produkált az elmúlt években, de nem reménytelen, hogy élettel teljen meg egy ilyen fontos küldetéssel bíró intézmény” – mondta a kisebbik köztévé műsorpolitikájáról a Heti Válasz múlt heti számában megjelent interjújában Szalai Annamária, az új médiahatóság vezetője. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnöke augusztusi kinevezése óta többször bírálta a Duna Tv-t, jelezve, megengedhetetlen, hogy a több tízmilliárd forintból működő állami tévék egymás kárára versengjenek, és azonos profilú szerkesztőségeket tartsanak fenn.

A Hírszerzőnek nyilatkozó, a fideszes médiaműhelyben zajló munkára rálátó források szerint a csődközeli helyzetben lévő MTV gazdálkodását rendezni igyekvő, a Duna Tv nyári botrányain felháborodott kormánypárti szakpolitikusok körében még a nyáron is tartotta magát az a felvetés, hogy a két közszolgálati tévét össze kellene vonni, ám a különféle tévés és politikai lobbik hatására lemondtak a tervről.