2014. április 09.

Fénykorukat élik az élő adásban közvetített zenés showműsorok

Az azonnali élmény mellett a közösségi media is erősíti a hatást. A reklámok ára is követi a nézőszámok emelkedését.

Az azonnali élmény mellett a közösségi media is erősíti a hatást. A reklámok ára is követi a nézőszámok emelkedését.

Ismét egyre népszerűbbek az élőben közvetített zenés showműsorok, mint ahogy azt a Super Bowl félidei showja, a Grammy-díjátadó, vagy a Billboard Music Awards sikerei is mutatják. Az ilyen események hatalmas nézőközönsége természetesen mágnesként vonzza az olyan márkák jelenlétét is, mit a Pepsi, a Samsung, vagy a Chevrolet. Az adatok pedig drasztikusan növekedő tendenciát mutatnak - írja az AdWeek.

Az American Express, az NBC és a YouTube mind elindították nagy érdeklődésre számot tartó saját zenés eseményeiket. A hatalmas – és a hirdetők szempontjából releváns – nézőközönség újra felfedezte magának ezeket a rendezvényeket, sőt érdeklődésük nem csak az élő közvetítéssel egyidőben, hanem utána is aktívan megmutatkozik a közösségi oldalakon. A zenei díjátadók egyre-másra csúcsokat döntenek, mind nézőszámban, mind reklámbevételben. A januári Grammy-díjátadó például átlagosan 28,5 millió nézőt vonzott, ami az évtized rekordjának számít. Ugyanakkor az árak is borsosak, a CBS például egy 30 másodperces reklámért 1 millió dollárt kér a hirdetőktől. Szakemberek szerint a hirdetők részéről annak köszönhető az élő műsorok hatalmas sikere, hogy reklámjuk nagy koncentrációban és azonnal eléri célközönségét, aki élvezi a valós időben megélt pillanatot, és szívesen osztja meg azt ismerőseivel.

A hírt a Médianéző nemzetközi sajtófigyelő szolgáltatásának köszönhetjük.

Tulajdonost vált az Új szó és a Vasárnap

1 napja

A Penta csoport eladja a Petit Press kiadóban birtokolt részvényei egy részét, ugyanakkor a magyar lapok a Penta tulajdonában levő News and Media Holdinghoz kerülnek.