A filmcsatorna a nyárra már többször átlépte és átlagosan is elérte a lélektani és hirdetői szempontból is vízválasztónak számító egyszázalékos nézettségi küszöböt. Növekedésben vagyunk, innen is, onnan is csipegetünk nézőket – összegzett a Médiapiacnak nyilatkozva Hetyei Viktor programigazgató.

- A Viacom többi csatornája (a NickJr., a Nickelodeon, az MTV, a VIVA, a Comedy Central) inkább a fiatalokat szólítja meg. Nem kakukktojás ebben a portfolióban a Paramount Channel?

- Semmiképpen. A stratégiánk az, hogy minél több korcsoportot minél többféle tartalommal szólítsunk meg. Ebben pedig fontos szerep jut egy olyan filmcsatornának, amelyik a középkorú, esetleg annál idősebb közönségnek szól – és remekül illeszkedik a 18-49 éveseket megcélzó csatornacsaládba.

- Kiegyensúlyozott korfához jár egy kiegyensúlyozott férfi-nő arány is?

- Nálunk igen. A lengyel tévénk szinte takkra középen van, a magyar csatorna nézői között pár százalékos többségben vannak a nők, a románnál körülbelül ugyanennyire vannak túlsúlyban a férfiak. De a magyar és a román piac nagyon elüt egymástól, lehetetlen őket egy kalap alá venni.

- Ezért választották szét a közös feedet pár hónapja?

- A fő szempont az volt, hogy a helyi igényekhez, nézői szokásokhoz alakíthassuk a műsorkínálatot. Először a program összeállításával, aztán azzal is, hogy különböző tartalmakat vásárolunk. Ennek az alapjait csak azzal tudjuk megteremteni, hogy országonként önálló műsorfolyamot sugárzunk.

- És bejött?

- Nagyon is. Az egy évvel ezelőtti, 0,7 százalékos share-t sikerült egy százalékig tornásznunk. Ez a 18-49-es korosztályban, az este hattól hajnali kettőig tartó kereskedelmi időszakra értendő. És egyébként Romániában is jelentős nézettségnövekedést hozott a különválasztás. A következő, októberben induló pénzügyi évre már az a célunk, hogy minimum megtartsuk a magyarországi eredményt, és tovább is növeljük egy kicsit.

- Lélektani határ vagy gazdasági mérföldkő ez a bűvös egy százalék?

- Az utóbbi biztosan. Ha abból indulunk ki, hogy a 120 magyarországi országos terjesztésű, magyar nyelvű csatorna alig hatoda tudja megugrani ezt a szintet, akkor értjük, hogy miért az egy százalékos közönségarányt hozó adókat veszik igazán komolyan a hirdetők. Innentől lehet stabilan tovább építeni a nézettséget. Úgyhogy nyugodtan mondhatjuk, hogy az első egy százalék elérése az igazán nagy feladat.

- Hogyan növelik tovább a nézettséget?

- Szeptember elejétől tűzzük műsorra azokat a filmeket, amiket már csak a magyar piacra, az itteni igényekre szabva vásároltunk. Az ősz beharangozásához az is hozzájárul, hogy a szokásos heti két premier helyett havi 15-öt kínálunk. Némi terjeszkedéssel még az elérhetőségünket is növelhetjük, de ehhez elsősorban a kisebb szolgáltatókkal kell tárgyalnunk, mert minden nagy szolgáltató csomagjaiban, ezzel a háztartások 70 százalékában már bent vagyunk. Ennél többet jelent, hogy a csatorna ismertté vált, és, hogy innen is, onnan is sikerült lecsipegetnünk nézőket a riválisainktól.

- Ne áruljunk zsákbamacskát! Kikre gondolunk?

- Az AMC-re és a FilmCaféra. Ha külön-külön nem is, de együtt ez egy erős csomag. Hozzá jön még a Filmmánia, aminek ugyan pici a lefedettsége, de ez a három csatorna együtt, egy másfél, két százalékos közönségarányt le tud csippenteni magának, ha jó napjuk van. És persze a két másik filmcsatornával, a Film+-szal és a Mozi+-szal is kemény csatákat vívunk. Velük szemben pedig az is nyereség a számunkra, ha a meglévő nézői kör hosszabb időt tölt nálunk – ebben is akarunk a következő időszakban fejlődni.

- A két és fél évvel ezelőtti induláskor is eléggé telített volt már a filmcsatorna-szegmens. Mivel tudják meggyőzni a nézőket, hogy ide kapcsoljanak?

- Például azzal, hogy nem húzunk rá egy zsánert a csatornára, hanem minden filmtípusból kerül a képernyőre – talán csak a horrorral bánunk visszafogottabban. Mi több, a tematikus programokkal rá is játszunk erre. Hétfőn este akciófilm, kedden krimi, szerdán comedy, csütörtökön általában feliratos is a film, pénteken jön a hét filmje, szombaton délután pedig a már nagyon jól működő családi blokk kerül adásba. Emellett próbálunk minőségi filmeket is bemutatni, mint az Ellenség a kapuknál, az A.I. - Mesterséges értelem, a Malena vagy Az élet szép. Eközben pedig zömmel az elmúlt 20-25 év filmterméséből válogatunk, de például épp egy délelőtti nosztalgiasávot tervezünk, ötven-hatvan éves, néha fekete-fehér filmekkel.

- Hollywood egyik legrégebbi és legnagyobb stúdiójának neve virít a logón. A filmcsomagokról ennek ellenére kemény tárgyalások folynak minden évben, vagy házon belüli lepacsizásra gondoljunk?

- A filmjeink 50-55 százaléka jön körülbelül a Parmounttól, de ezt sem ingyen kapjuk, és olyan előnyünk sem származik a kapcsolatból, hogy előbb vagy kedvezőbb feltételekkel kapnánk meg egy-egy csomagot. Merthogy az értékesítőknek is hozniuk kell a számokat, akárcsak nekünk – tiszta piaci viszonyok uralkodnak. Így megtörténik, hogy egy nagyobb és tőkeerősebb rivális elhalászik előlünk egy-egy jobb csomagot, és csak 3-4 év múlva kerülhet nálunk a képernyőre egy Paramount-film.

- Akkor még érdekli a nézőt, aki látta már a filmet moziban, neten, kitudjahol?

- Igen. A magam példáját tudom felhozni: sokszor nézek meg olyan filmeket, amiket korábban már láttam. És ezzel a mainstreamhez tartozom. Ezért adunk rendszeresen olyan filmeket, amiket szívesen néznek meg újra és újra a nézők. Hogy más példát ne hozzak: itt van A Csupasz pisztoly vagy az Airplane. De az egész nyáron megrendezett budapesti Paramount tetőmozi vetítéseink is azt mutatták, hogy jókora igény van a nagy kedvencek újra játszására.

- Hányszor mehet adásba egy film úgy, hogy gazdaságos is legyen a dolog, de a néző se unja el?

- Tíz-tizenkét alkalommal – ezt két, néha három év alatt teljesíthetjük. De mivel állandóan jönnek be és mennek ki címek, elég nehéz ráunni a portfoliónkra.

 

A Paramount-mítosz

A csatornánál ma már több tényező szerencsés együtt állásának tulajdonítják, hogy a környéken elsőként itt indulhatott el a Paramount Channel. A térség legnagyobb államát, Lengyelországot akkoriban még nem ebbe a régióba sorolta az anyacég, a Viacom világtérképén, így Magyarország (ahol addigra erős jelenlétet épített ki magának a médiaház), a közepes méretével és szélsőséges trendek nélküli piacával kiváló kezdőterep lehetett. 2014 elején indult a tesztadás, február közepén már élesbe kapcsoltak, egy időben a márka nemzetközi expanziójával. Az első Paramount-adó ugyanis 2012 márciusában, Spanyolországban indult, ezt a következő év szeptemberében a francia kiadás követte. A magyarral szinte egy időben jelent meg a piacon a román és az orosz változat, amelyet több európai csatorna és egy latin-amerikai roham követett. Azóta Lengyelország is átkerült ebbe a régióba a cégnél, nagyjából azzal egy időben, hogy pár hónapja különválasztották a román és a magyar adást. Az eltérő helyi szokásokat követve már nem ugyanaz a műsor megy párhuzamosan (értelemszerűen helyi nyelven) a két országban; ezzel nem csupán a nézettség ugrott meg, de a reklámértékesítők dolga is egyszerűbb, működésük pedig hatékonyabb lett.

 



Eltűnt az NKA-logó a ByeAlex-Majka klip elejéről

Béres Máté5 órája

Még az elmúlt héten is sokan cikkeztek a nagy port kavart u,u,u című számról, amelyet a Nemzeti Kulturális Alap támogatott, lehet ennek betudható, hogy lekerült a videóklip elejéről a szerv logója.

Leporolják a véreshurka reklámot?

2017. október 20.

A Médiaunió 2018-as országos társadalmi célú kampánytémája az „Az vagy, amit megeszel!″ – Rajtad is múlik! Válassz minőségi magyar terméket!