2010. március 16.

Jereváni rádió a tbiliszi tévében

Kieresztette a szellemet a palackból az egyik grúz magántévé, amikor álriportot közölt arról, hogy Oroszország ismét megtámadta az országot.

Csak a mintegy félórás adás végén nyugtatták meg a nézőket: csupán egy lehetséges szcenáriót mutattak be, amikor azt ecsetelték, hogy Dél-Oszétiából orosz egységek léptek grúz területre. Tették ezt alig másfél évvel azt követően, hogy a két állam rövid, de véres háborút folytatott a két évtizede konfliktusforrásnak számító, zsebkendőnyi területért.
A lakosság körében pánikot váltott ki az anyag, de Mihael Szaakasvili elnök helyeselte a közlést, mondván, az eltántoríthatja agresszív szándékaitól Moszkvát – ha vannak ilyenek. Régi szövetségese, a tévécsatornát irányító Giorgi Arveladze szerint jelezték az adás kezdete előtt, hogy csupán modelleznek egy lehetséges helyzetet. A helyi médiahatóság – és néhány civil szervezet – viszont azzal vágott vissza, hogy a helyi szabályozás határozottan tiltja az ilyen anyagok közzétételét.
Pár nappal később újabb – ráadásul igencsak hasonló - botránytól volt hangos a helyi sajtó és a közvélemény. Egy – a hatalom által hamisítványnak nevezett – hangfelvételen ugyanis arról beszélget az államfőére hasonlító hangú férfi beszélget telefonon egy olyan emberel, akinek beszéde a kulturális miniszterét idézi. A vélt vagy valós államfő azt bizonygatja a feltevések szerint épp Párizsban lévő kabinettagnak, hogy „ötperces pánik volt csupán” az Imedi T anyaga körül kirobbant felhördülés.

″Az Index marad, ami volt″

3 órája

Évek óta a frontvonalban érezzük magunkat. Mint egy világháborúban. Hol a Vörös Hadsereg söpör át rajtunk, hol a Wehrmacht, mi meg csak kapkodjuk a fejünket - kezdik a szolgálati közleményüket.