Először nálunk olvashat az Z- és a Y-generációs médiafogyasztási szokásait feltérképező, nagyszabású kutatásról. Az RTL Magyarország vezérigazgatóját, Vidus Gabriellát a tévétársaságot érő digitális kihívásokról, a tévés piac átalakulásáról kérdeztük. A 24.hu októberben kinevezett új főszerkesztőjével, Szigeti Péterrel a kattintásvadászat és a minőség viszonyáról, Kovács Leventével (White Rabbit) és Berta Lászlóval (Publicis One) pedig többek között arról beszélgettünk, miért tűntek el a jóízű poénok a hazai reklámokból. Megjelent az új Médiapiac.

„Igen, volt ilyen ajánlat. Mivel jól menő vállalat vagyunk, sokan szemet vetettek ránk. (Nevet.) De az RTL Magyarország nem eladó, amikor szeptemberben itt járt Bert Habets (az RTL Group vezetője – a szerk.), ezt határozottan el is mondta a kollégáknak” – ekképpen reagált Vidus Gabriella azokra a piaci pletykákra, hogy az utóbbi években kormányközeli körökből ajánlatot tettek az RTL Magyarország megvásárlására.

A tévétársaság vezérigazgatóját többek között arról is kérdeztük, hogy milyen hatással van az RTL-re a több mint 120 csatornával bíró piacon a fragmentáció, a főcsatornájuk, az RTL közönségarányának csökkenése. Az interjúban Vidus arról beszélt, az RTL teljes paradigmaváltás előtt áll: a jövőben nem képernyőre, hanem platformokra gyártják a műsoraikat kilépve a lineáris műsorszolgáltatás egyre szűkebb keretei közül. Arról, hogy ez mit hoz a nézőknek, a hirdetőknek és a kábelcégeknek, a lapunkban olvashat részletesebben.

Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója/Fotó: Szabó Barnabás

A Médiapiac elsőként közli a Nielsen és az Ipsos kutatását, amely azt vette górcső alá, hogy a fiatalabb generációk hogyan tévéznek és mindez milyen hatással lesz pár éven belül az egymással egyre durvább küzdelemben álló tévétársaságokra. A kutatás eredményeiről, a digitális kihívásokra adott válaszokról Fischer Gábort, a TV2-csoport programigazgatóját, John Rossitert, a Sony Pictures Television Networks regionális vezetőjét, Harsányi Gábort, a Viacom regionális terjesztési és tartalomfejlesztési alelnökét és Kübler Dánielt, az RTL digitális fejlesztésekért felelős menedzserét kérdeztük.

Lapunk kiadójának tulajdonosa, a médiafigyeléssel foglalkozó Observer Budapest most azt kutatta, hogy van-e átjárás a közösségi médiában sztárolt influencerek és a mainstream sajtóban felkapott celebek világa között. Top30-as listánkból kiderül, kik azok a sztárok, akik mindkét közegben megtalálták a hangot a közönségükkel.

A 24.hu frissen kinevezett új főszerkesztőjével, Szigeti Péterrel arról beszélgettünk, hogy a mai politikai viszonyok között lehet és érdemes-e közéleti hírportált működtetni, és mit érez akkor, amikor a kormányközeli hírportál „ellenzéki propagandaoldalnak” minősíti az általa vezetett orgánumot.

Szigeti Péter, a 24.hu főszerkesztője/Fotó: Réti Dóra

„Ha a hétköznapokban nem kacsintunk össze egymással, nem nevetünk annyit, nem vagyunk könnyedek, akkor a reklámok sem fogják ezt sugározni. Egyszerűen azért, mert a készítők tudják, az emberek most épp nem erre fogékonyak” – mondta Berta László, a Reklámtörténet egyik szerzője, miért szivárgott el a humor Magyarországon a reklámokból. Kovács Levente pedig arról beszélt a lapunknak adott interjúban, hogy a „végrehajtás világában” a hatékonyságba vetett feltétlen hit milyen kegyetlenül ki tudja végezni az ötletet, ami mégiscsak a reklámszakma lényege.

Kovács Levente és Berta László/Fotó: Lantos Zsuzsanna

Portréban Turkovics Monikát, az Operaház marketing- és kommunikációs igazgatóját mutatjuk be, aki egy merész húzással bloggerekkel népszerűsítette a Carment elérve, hogy a legfiatalabb korosztály is menőnek tartsa az intézményt.

Ha szeretné teljes terjedelmében elolvasni az interjúkat, elemzéseket, a kattintás után megrendelheti a lapot. (Amennyiben most előfizet a Médiapiacra, akkor az idén megjelenő két számot ajándékba kapja a 2018-as lapszámok mellé.)



Alkalmazást fejleszt az Index

1 napja

A Google DNI programján nyertek, amelynek célja a minőségi online újságírás támogatása technológiai fejlesztéseken keresztül.