2010. július 07.

Liberális arab hírtévé?

Újabb arabnyelvű hírcsatorna van indulóban. A projekt mögött egy szaúdi milliárdos áll – a világ 19. leggazdagabbnak mondott embere.

Újabb arabnyelvű hírcsatorna van indulóban. A projekt mögött egy szaúdi milliárdos áll – a világ 19. leggazdagabbnak mondott embere.

A 24 órában sugárzó adó kiegészítené és alternatívával toldaná meg a szintén szaúdi al-arabija és a katari al-Dzsazíra nyújtotta információ-kínálatot. A milliárdos al-Valid bin Talal herceg a Fox és a Sky News működését alapul véve indítana Ázsia nyugati részét besugárzó saját adót. Van mire támaszkodnia: 18 milliárd dollárosra becsült vagyona egyik eleme a Rotana-cégcsoport, amely az arab világ legnagyobb szórakoztatóipari vállalkozása. A cégben pár hónapja szerzett 70 millió dollárért 9,1 százalékot – és ugyanekkora részre opciót - Rupert Murdoch News Corp.-ja.

Egyelőre nem közölték, pontosan mikor indulna el az új adó. Hogy nem a nem túl liberális központi irányvonalat vinné a csatorna, arra a szakmai vezetp személye látszik biztosítéknak: Dzsamal Kasoggit korábban a vallásos konzervatív lobbi tetette ki az al-Vatan napilap főszerkesztői székéből.

Megérkezett a Cinemax Pak a UPC kínálatába

17 órája

Az egyedi Cinemax és Cinemax 2 csatornák a legismertebb filmeket és sorozatokat, a legnépszerűbb színészeket, valamint a legjobb történeteket hozzák el a világ minden tájáról.