2010. október 14.

Média-fügefalevél

Összekapott kicsit két szovjet utódállam a sajtószabadságon. Feltehetőleg ez csak a fügefalevél.

Összekapott kicsit két szovjet utódállam a sajtószabadságon. Feltehetőleg ez csak a fügefalevél.

A vita kiváltó oka az volt, hogy a belarusz hatóságok „elővigyázatosságból” elérhetetlenné tettek több orosz tévécsatornát az országban. Úgyhogy Dmitrij Medvegyev orosz államfő is csak videoblogján keresztül fordulhatott a szomszédos (és hivatalosan hazájával szövetséges) ország közvéleményéhez, hogy kifejtse,mennyire rosszalja, hogy a fehérorosz államfő oroszellenes propagandával erősít a közelgő elnökválasztásra.

Belaruszban az NTV, az ORT és az RTR műsorát tették elérhetetlenné. A helyzet fonáksága, hogy a perpatvar két résztvevőjének egyike sem számít a sajtószabadság fellegvárának – legalábbis erre utal a Freedom House nemzetközi etalonnak tekintett listája.

A 196 államot rangsoroló tabellán – amely alapján a legszabadabbak a skandináv államok, a sereghajtó pedig Észak-Korea - Oroszország (Gambiával holtversenyben) a 175., míg Belarusz (Üzbegisztánnal osztozva a pozíción, Európa legrosszabb eredményével) a 189.