A TV2-csoport vezérigazgatója szerint a múlt héten született bírósági döntésről valótlan, esetenként pontatlan információk jelentek meg a sajtóban – többek között a megítélt összeg nagyságát illetően. Ám Dirk Gerkens nem vitatja, hogy több pontban veszített a volt munkaadójával szemben, viszont kiemeli, hogy az RTL keresetének több pontban nem adott helyt a bíróság.

„Sajnálatos módon az ítéletről beszámoló sajtóközlések részben valótlan tényeket közöltek, részben nem, vagy pontatlanul számoltak be a perrel összefüggő lényeges körülményekről” – olvasható a TV2-csoport vezérigazgatója által csütörtökön kiadott közleményben.

Mint arról a Médiapiac is beszámolt az Index és a 24.hu nyomán, a 2015 óta folyó perben a múlt héten született döntés, amelyben a bíróság a sajtóértesülések szerint az RTL-nek adott igazat a tévétársaság 2015 tavaszán menesztett vezérigazgatójával, Dirk Gerkensszel szemben. A sajtóban kártérítés gyanánt több összeg is megjelent, hogy mennyit ítélt meg a bíróság az RTL-nek. Az Index 120 millióról, a 24.hu 170 millióról írt.

„A bíróság első fokú ítéletében a felperes (Gerkens – a szerk.) kereseti kérelmét a munkaviszony jogellenes megszüntetése és a személyiségi jogsértések körében elutasította, ennek megfelelően részére kártérítést és/vagy sérelemdíjat nem ítélt meg, míg az alperesi (RTL – a szerk.) viszontkeresetben rögzített kártérítési igényből az elsőfokú ítélet mintegy 144 millió forint összegnek helyt adott, 64 millió forint összegű alperesi kártérítési igényt elutasított” – olvasható a közleményben. Hogy pontosan miben adott igazat a bíróság az RTL-nek, a közelemény nem tér ki.

A pert Gerkens kezdeményezte, miután a tévétársaság 2015 elején szerződést bontott vele. A vezérigazgató szerint jogellenesen bocsátották el, továbbá megsértették a személyiségi jogait, ezért kárai megtérítését kérte vagyoni kártérítés és sérelemdíj formájában. Az RTL pedig viszontkeresetet indított arra hivatkozva, hogy Gerkens még vezérigazgatóként megsértette szerződésében foglalt kötelezettségeit.

A közlemény azt is leszögezi: „az egyes sajtóközlésekben megjelent azon állítások ugyanakkor, amelyek szerint Dirk Gerkens külön céges autót tartott fenn felesége számára, illetőleg felesége jogosulatlanul vett igényben éttermi szolgáltatásokat a munkáltató költségére a valóságnak nem felelnek meg, ilyen ítéleti megállapítás nincs”. A TV2 vezérigazgatója hangsúlyozza: az első fokó bírósági döntés nem jogerős, fellebbezést fog benyújtani.

Tizenhat dokumentumfilm készítését támogatják

1 napja

Tizenhat dokumentumfilm elkészítéséhez nyújt összesen 110 millió forintos támogatást e heti ülésén meghozott döntésével a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa.