2011. január 24.

Megtámadták az al-Dzsazíra irodáját

Azután hatoltak a hírcsatorna ramallahi irodájába, hogy az a The Guardiannal közösen az izraeli-palesztin békefolyamatról kezdett kiszivárogtatásba.

Azután hatoltak a hírcsatorna ramallahi irodájába, hogy az a The Guardiannal közösen az izraeli-palesztin békefolyamatról kezdett kiszivárogtatásba.

Egyből botrány kerekedett az al-Dzsazíra Wikileaks jellegű próbálkozása nyomán. A Journalism.co.uk közlése szerint feldühödött tömegek törtek be a csatorna palesztiniai irodájába, akik aztán telefújták graffitivel a falakat. A biztonsági erők azonban rendet tettek, és azóta a tömegek is elvonultak.

Alan Fisher, az arab hírcsatorna angol tudósítója Twitteren azt írta, hogy ugyan hangos kiabálás volt, de erőszak nem, így aztán mindenki épségban megúszta, a falak kivételével. (Közben egyébként az újságíró szimultán twitelt a moszkvai öngyilkos merénylet fejleményeiről. Abban az ügyben sajnos halálos áldozatokról kellett beszámolnia.)

A támadást azzal provokálta ki az al-Dzsazíra, hogy a The Guardian brit lappal karöltve belekezdett a maga Wikileaks jellegű projektjébe. Ennek keretében az izraeli-palesztin békefolyamatról szivárogtatott ki titkos információkat. A közölt dokumentum nem vet túl jó fényt a Palesztin Felszabadítási Szervezetre.

A dokumentumokkal kapcsolatban elmondták: semmiképpen sem fogják kiadni az információk forrását, s a szerkesztés során gondosan eltüntettek minden olyan adatot, nevet, információt, e-mailcímet, ami nyomra vezethetne bárkit. Emellett jelentős energiát fektettek a hitelesség ellenőrzésére is.

Hamarosan Debrecenben is elindul a Taxify

12 órája

Már toborozza a sofőröket a Taxify és pár héten belül indul a szolgáltatás tesztüzeme Debrecenben - olvasható a lapunknak elküldött közleményben.