2014. november 13.

Nemzetközi vizekre evez az orosz állami hírügynökség

A lépés nem titkolt célja, hogy ezáltal is terjesszék saját nézőpontjukat.

A lépés nem titkolt célja, hogy ezáltal is terjesszék saját nézőpontjukat.

A heves természetéről ismert Dimitrj K. Kiszeljov hétfői bejelentése szerint nagyszabású nemzetközi terjeszkedésbe kezd az általa vezetett orosz állami hírügynökség. A The New York Times beszámolója szerint a lépés nem titkolt célja, hogy ezáltal terjesszék saját nézőpontjukat. Kiszeljov szerint a Nyugat által már alkalmazott gyakorlatot Oroszország is követheti, hiszen napjaink információs háborújában már senki sem objektív.

Miután a CNN bejelentette, hogy a médiapiaci tulajdonjogok korlátozására vonatkozó friss orosz törvény miatt beszünteti oroszországi sugárzást, Kiszeljov úgy fogalmazott, hogy Oroszországnak elege van abból az agresszív propagandából, amelyet az Egyesült Államok folytat, így most a Kremlen a sor, hogy hallassa hangját a nyugati médiában.

Ezt elsősorban az RT-n (egykori Russia Today), valamint a Szputnyikon keresztül kívánja elérni. A RIA Novosztyihoz tartozó Szputnyik 34 országban, több mint 1000 alkalmazottal működtet hírhálózatot. Kiszeljov a szovjet időkből származó RIA Novosztyi hírügynökség Vlagyimir Putyin által váratlanul elrendelt átszervezése után az RT hírcsatorna főszerkesztőjével, Margarita Szimonjannal egy időben került a hírügynökség élére.

Míg az oroszok szempontjából baráti államnak minősülő Kínában a helyi hírközpont vezetője szerint óriási az érdeklődés az orosz gondolkodásmód iránt, a németországi iroda vezetője arról panaszkodott, hogy a terjeszkedést a helyiek a "Putyin propagandája támadásba lendül" jelzővel illetik. A brit médiahatóság, az Ofcom pedig máris figyelmeztetést adott ki az RT ukrajnai krízisről szóló közvetítése kapcsán, amelyben a csatorna a hatóság szerint megsértette a pártatlanság követelményét.

A Szputnyik amerikai verziója megjelenésének első napján meglehetősen csípős hangvételű cikkeket közölt, többek között az Edward Snowdenről tervezett filmről, valamint az Iszlám Állam és Amerika kapcsolatáról. A Barack Obamát az Iszlám Állam vezetőjéhez, Abu Bakr al-Baghdadihoz hasonlító Kiszeljov a hétfői bejelentés után nem kívánt nyilatkozni az őt faggató riportereknek.

A hírt a Médianéző nemzetközi sajtófigyelő szolgáltatásának köszönhetjük.

Tulajdonost vált az Új szó és a Vasárnap

1 napja

A Penta csoport eladja a Petit Press kiadóban birtokolt részvényei egy részét, ugyanakkor a magyar lapok a Penta tulajdonában levő News and Media Holdinghoz kerülnek.