2010. június 10.

Piszkál a BBC?

Kitúrná az afgán kábelhálózatokból az iráni hírtelevíziót a brit közszolgálati étosz letéteményese? A Press TV hevesen vádol. Válasz még nem érkezett.

Kitúrná az afgán kábelhálózatokból az iráni hírtelevíziót a brit közszolgálati étosz letéteményese? A Press TV hevesen vádol. Válasz még nem érkezett.

Sajtójelentések szerint a napokban értesült arról az iráni médium kabuli irodája, hogy a BBC hívogató ajánlatokkal keresi meg a cégeket; arra az esetre ajánl különféle előnyöket, ha kiveszik kínálati csomagjukból a szintén angol nyelven, de iráni szemszögből értékelt híreket sugárzó televíziót.

A vádak szerint az irániak által fizetett díj háromszorosát ígérték, ha kérésük teljesül; a történet – függetlenül attól, igaz-e vagy sem – máris hatalmas tiltakozást váltott ki a perzsa államban. A Press TV már korában is koccant nyugati államokkal: 2001-ben az amerikaiak próbálták korlátozi az adó működését Afganisztánban, tavaly pedig pár nappal azelőtt kobozták el kabuli irodájuk eszközeit, hogy az iráni államfő az országba látogatott.