2018. január 08.

Plagizált cikk jelent meg az Indexen

Szombat este vezető anyagként egy külső szerző cikkét közölték a Móricz Zsigmond téren a 30-as években nyílt Sanghay bár kalandos történetéről.

A cikk megjelenése után Saly Noémi helytörténész a Facebook-on, majd az Indexnek közvetlenül is jelezte, hogy a cikk lényegében a Hopp Ferenc Múzeum "Sanghay - Shanghai" kiállításának katalógusába írt tanulmányából van összeollózva - írja közleményében az Index.

Amint olvasható, a két szöveg összevetése alapján egyértelmű, hogy az észrevétel jogos, az Index cikkének gondolatmenete mindvégig a katalógusszöveget követi úgy, hogy némi stiláris változtatásokkal a bekezdések túlnyomó része onnan lett átemelve, miközben saját munkát keveset tartalmaz.

"A tanulságokat levontuk, a történtekért Saly Noémi, a katalógust kiadó Hopp Ferenc Múzeum és az olvasók elnézését kérjük" - zárják a közleményüket.

Címkék: média index plágium