2017. január 16.

Rádiós pályázati és médiafelügyeleti döntések

A Médiatanács elfogadott, eredménytelennek nyilvánított és elmarasztalt.

A Médiatanács elfogadta a Hajdúböszörmény 98,9 MHz és a Hajdúnánás 93,3 MHz helyi rádiós frekvenciák végleges pályázati felhívásait, előbbi 30 ezer, utóbbi 17 ezer fős vételkörzetet kínál. A pályázatokat kereskedelmi jelleggel hirdetik meg. A Hajdúböszörmény 98,9 MHz frekvenciára 2016. február 16-án, a Hajdúnánás 93,3 MHz frekvenciára 2017. február 13-án lehet majd a pályázatokat beadni. A tanács az Eger 101,3 MHz helyi rádiós frekvencia hasznosítására meghirdetett pályázati eljárásban hiánypótlásra szólította fel az FW Befektetési Kft.-t. A Derecske 94,7 MHz frekvencia pályázatát eredménytelennek nyilvánította a testület, mivel mindkét beérkezett pályázat alaki szempontból érvénytelennek minősült, és új pályázat előkészítésére kérte fel a hivatalt.

A tanács hozzájárult a Rádió 8 Körmend Kft. kérelméhez, amelyben a Körmend 99,8 MHz-en jelenleg ISIS Rádió Körmend néven működő médiaszolgáltatás állandó megnevezésének módosítását kérte Körmend FM-re. Emellett 20 ezer forint bírságot szabott ki rá, mert nem tartotta be a hatósági szerződésében foglalt, a műsoridőn belüli szöveg arányára vonatkozó előírásokat, valamint azért, mert a helyi közéletről szóló és a közszolgálati műsorszámok megoszlása sem volt megfelelő a vizsgált adáshéten. Hasonló okokból kapott 30 ezer forintos bírságot a sárvári ISIS Rádió üzemeltetője. A médiaszolgáltató – a körmendi rádiónál is kifogásolt hiányosságokon kívül – többek között nem teljesítette a magyar zene és a hírműsorok arányára vonatkozó vállalásokat. A Rádió Szarvas üzemeltetőjét a tanács 10 ezer forint bírság megfizetésére kötelezte, mert nem tartotta be a szöveg arányára vonatkozó előírásokat, valamint műsorában nem volt megfelelő a helyi közéletről szóló, a hírműsorok és a közszolgálati műsorszámok megoszlása, továbbá a műsorideje is rövidebb volt az általa vállaltnál.

Az RTL Klub szolgáltatóját 450 ezer forint bírság megfizetésére kötelezte a Médiatanács, mert a televízióban tavaly májusban négy alkalommal – ebből kétszer ismétléskor – a Story Extra alatt a Story Magazin közvetlen megvásárlására hívták fel a nézők figyelmét, akiket nem tájékoztattak a műsorszámban lévő termékmegjelenítésről, ezzel megsértve a médiatörvény rendelkezéseit.