2012. augusztus 10.

Román köztévé-karcsúsítás

Több csatornáját megszünteti a román közszolgálati televízió egy átszervezési folyamat keretében, mert az intézmény működése veszteséges.

Több csatornáját megszünteti a román közszolgálati televízió egy átszervezési folyamat keretében, mert az intézmény működése veszteséges - döntött pénteken az igazgatótanács.

A döntés értelmében megszűnik az intézmény TVR Info nevű hírcsatornája, valamint a TVR Cultural nevet viselő, kulturális műsorokat sugárzó adó. Ezek szerepét és egyes műsorait a televízió két fő, 1-es és 2-es csatornája veszi át. A tervek szerint csökkentik az alkalmazottak létszámát is. Jelenleg több mint 3 ezer dolgozója van a román köztévének.

Az intézmény évek óta veszteségesen működik, és 133 millió euró adósságot halmozott fel. A televízió élére Claudiu Saftoiu volt külföldi hírszerzőfőnököt nevezték ki júliusban elnök-vezérigazgatónak, akit megbíztak egy válságstáb vezetésével. Ennek a testületnek volt a feladata kidolgozni azt a tervet, amely az intézményt átszervezi. A dokumentumot a pénteki igazgatótanácsi ülésen módosításokkal fogadták el.

A televízió eddig havonta több mint 10 millió euróból működött, ezt a költségvetést a továbbiakban meg kellene felezni - derül ki a jelentésből. Az átszervezés során elbocsátások is lesznek. A tervek szerint mintegy ezer dolgozónak mondanak fel, de a pénteki igazgatótanácsi ülés után nem jelentettek be konkrét számot az elbocsátandó dolgozók számáról.

Az átszervezés során csökkentik a vezetőségi funkciókat is úgy, hogy az eddig létező hét úgynevezett igazgatóságból öt marad. A köztévé a tervek szerint hét év alatt törlesztheti adósságait, ha nem halmoz fel újabbakat.

A televízió igazgatótanácsába az ellenzéki Demokrata Liberális Pártnak (PDL) egyetlen jelöltje sem került be, mivel a kormányzó Szociál-liberális Szövetség (USL) nem adott helyet az ellenzéki párt embereinek. Ezt azzal magyarázta, hogy ez utóbbiak sodorták veszélybe az intézményt az adósságok felhalmozásával.

Forrás: MTI