A román médiahatóság kedden engedélyezte, hogy Andrew G. Vajna három meglévő és öt tervezett tévéadója Romániából sugározzon műsort.

A szervezet honlapja szerint a CNA kedden hatodik napirendi pontként tárgyalta a Chili TV, az Izaura TV, a Joy TV, a Kiwi TV, a Mozi+, a Prime, a Super TV2 és a Zenebutik ügyét – írja a Népszabadság.

A bejegyzéseket a kormánybiztos Romániában alapított cége, a S.C. CEE Broadcasting Co. Srl. kérvényezte. Az Andy Vajna által december végén megvásárolt tévétársaság május elején jelentette be, hogy még idén öt új csatornát indítanak, kettőt (Fem3, Pro4) átneveznek, egyet (Super TV2) pedig átpozicionálnak. A Pro4 a jövő héttől már Mozi+ néven sugároz filmeket.

A Népszabadság által megkérdezett médiajogász, Polyák Gábor szerint mindez azt jelenti, hogy a TV2-csoport nyolc csatornája Romániában lesz bejegyezve, a román médiatörvénynek kell megfelelniük és a velük szemben felmerülő esetleges panaszokat, jogsértéseket a román médiahatóság fogja kivizsgálni, viszont a hazai reklámadót nem lehet megkerülni. Ugyanakkor könnyebbséget jelent, hogy Romániában gyakorlatilag nincs, vagy minimális a műsorszolgáltatási díj, tehát Andy Vajna ezzel a lépéssel spórolni fog.

A lap munkatársai keresték a TV2-t, hogy miért akarnak a szomszédos országból sugározni, a tévétársaság meglepő módon a brit népszavazással magyarázta a romániai bejelentkezést. Mint válaszlevelükben írták: „a Brexit, illetve a bővülő csatornaportfólió kapcsán a hatékonyabb működés érdekében több alternatívát is megvizsgáltunk, végül a román joghatóság mellett döntöttünk". A médiacégnek eddig is csak a főcsatornája volt Magyarországon bejegyezve, a Super TV2, a Pro4 és a Fem3 formálisan Londonból sugározza a műsorát.

Leporolják a véreshurka reklámot?

14 órája

A Médiaunió 2018-as országos társadalmi célú kampánytémája az „Az vagy, amit megeszel!″ – Rajtad is múlik! Válassz minőségi magyar terméket!