2011. január 14.

Toporog a brit NMHH Murdoch terveivel

A brit médiafelügyeletet ellátó Ofcom egyelőre a brit versenyhivatalhoz utalta a BSkyB televíziós médiavállalat felvásárlásának ügyét.

A brit médiafelügyeletet ellátó Ofcom egyelőre a brit versenyhivatalhoz utalta a BSkyB televíziós médiavállalat felvásárlásának ügyét. A Sky-t egy másik nagy médiakonglomerátum, a Rupert Murdoch által birtokolt News Corporation akarja megszerezni. A médiacsoport egyben a brit sajtóban is erős pozíciókkal bír, egyebek között a The Times és a The Sun című vezető lapok is hozzá tartoznak.

Mint a BBC beszámolt róla, az Ofcom kifogása az, hogy a tulajdonlás révén túl nagy rész jutna a brit médiából Rupert Murdoch birodalmának, miáltal olvasók és nézők milliói válnának kiszolgáltatottá egyetlen nagy médiahatalomnak, így erősen korlátozódna a fogyasztók eddigi szabad válogatási joga, lehetősége.

A 7 és fél milliárd font értékű vásárlással a News Corporation a BSkyB 100 százalékos tulajdonosává válna az eddig 39 százalékos tulajdonrésszel szemben. Az EU viszont nem emelt kifogást a bekebelezési terv ellen.

A cégbekebelezés aktája a hírek szerint a kulturális ügyekért felelős minisztertől került az Ofcomhoz, jóllehet a végső verdiktet a miniszternek kellene kimondania. Róla csak annyit tudni a sajtó véleménye szerint, hogy szeretné ellehetetleníteni Murdochot. Murdoch „pluralizmust romboló” szándékát természetesen szinte az egész brit média kifogásolja, kezdve a nagy újságkiadóktól a BBC-n át a Channel 4 televízióig.

A BSkyB egyébiránt köztulajdonú vállalkozás, az Egyesült Királyság vezető fizetős televíziója, közel 10 millió előfizetővel. 1990-ben jött létre a Sky televízió és a BSB (British Satellite Broadcasting) állami műholdas műsorszóró egyesülésével.