2010. július 13.

Vesztes Kaukázus

Elvesztette műholdperét a grúz köztévé, amely az Eutelsat szolgáltatót citálta bíróság elé, amiért az kipottyantotta programkosarából új adójukat.

Elvesztette műholdperét a grúz köztévé, amely az Eutelsat szolgáltatót citálta bíróság elé, amiért az kipottyantotta programkosarából új adójukat.

Egy helyi portál beszámolója szerint egyelőre nem világos, mi lesz az év elején indított, orosz nyelvű össz-kaukázusi csatorna sorsa, miután a párizsi kereskedelmi bíróság a műholdat üzemeltető cégnek adott igazat hétfőn. A felek hosszabb ideje azon vitatkoznak: érvényes szerződést megsértve került ki a kínálatból az Első Kaukázusi Csatorna (mint azt a grúzok állítják), vagy nem is volt írásba foglalt megállapodás a felek között (mint azt a franciák hangoztatják).

A grúz köztévé vezetői azzal gyanúsítják a műholdszolgáltatót, hogy a hazájukkal feszült viszonyban lévő, tavaly pár napos háborút is vívó Oroszország nyomására függesztette fel a televíziós csatorna jeleinek továbbítását. A másik fél szerint ők több érdeklődővel is tárgyaltak, s a folyamat végén állapodtak meg a moszkvai székhelyű Gazprom-konszern egyik cégével, amely már korában is 16 programhelyet bérelt ezen a műholdon.