Ördög Nóráék az utazós tartalmaknál húzták meg a határt, ennél jobban nem szeretnék a közönséget beengedni a privát szférájukba. A műsorvezetővel a YouTube-trendekről, a szponzorokról, az influencer marketingről és a TV2 politikai szerepvállalásáról is beszélgettünk. A Médiapiac május-júniusi számában megjelent interjú most teljes terjedelmében online.

A cikk eredetileg a Médiapiac májusi-júniusi számában jelent meg az influencer-melléklet részeként, amelynek további cikkeit itt találja.

Hosszú évek óta blogol. Hol jött el az a pont, amikor úgy érezte, a szöveg nem elég, videós bejelentkezésekre is szüksége van?

Amikor az Ázsia Expresszt elvállaltam, és a férjemmel (Nánási Pál, fotós - a szerk.) közösen úgy döntöttünk, hogy családostul vágunk neki ennek az utazásnak, akkor fogalmazódott meg bennünk, hogy egy ilyen rendhagyó útinapló a családunknál és a barátainknál talán szélesebb közönségnek is szólhat. Ráadásul számunkra is izgalmas, új kihívást jelentett, hogy négyünk életét és kalandjait ilyen módon dokumentáljuk.

Mielőtt belevágott, tájékozódott arról, hogy mik a trendek a YouTube-on?

Nem kerestünk piaci rést, volt egy ötletünk, amit hamar megszerettek az emberek. A titok talán az őszinteségben rejlik: valóban azt mutatjuk, ami spontán történik, a boldog pillanatok mellett a nehezebbekből is láttatunk, nem csinálunk úgy, mint ha mi sosem hibáznánk, vagy a gyerekeink sosem hisztiznének.

Engem is láthatnak ébredés után, smink nélkül, és úgy tűnik, ez a fajta őszinteség elnyerte a nézők tetszését.

Sok televíziós személyiség dönt a vlogolás mellett. Mennyire játszik közre ebben az, hogy sokan lehetőséget látnak a lineáris csatornán futó műsoraik népszerűsítésében?

Nagyon sokan gondolták azt, hogy a Nánázsiát a TV2 felkérésére készítjük, promóciós céllal, ám ez igazából pont fordítva történt. Hálásak vagyunk, hogy a TV2 engedte megvalósítani az ötletünket. A Nánázsia óta három tematikus videósorozat is készült, egyiknek sem volt semmilyen tévés kapcsolódása, de a jövőben lehet, hogy újra lesz ilyen.

Mit gondol, mi a könnyebb: a mainstream médiában ismerté vált személyiségként betörni az influencerek világába vagy fordítva, többmilliós nézettségű vloggerként sikeressé válni a „hagyományos” képernyőn?

Arra hirtelen nem tudnék hazai példát mondani, hogy valaki a vloggervilágból „hagyományos” tévés karriert épített volna. Természetesen jó alap, ha az embert ismerik, és emiatt többen kattintanak a videóira, de ha a kontentet nem szeretik, akkor akármilyen híres lehet az illető, kidobja magából ez a közeg. A vlogolás teljesen más nyelvezetet kíván, mint a televíziózás. Az ismertség önmagában szerintem nem garancia a sikerre.

A Nánásiék most leginkább egy „utazócsatorna”, gondolkodik más tartalmak szer kesztésén is?

Egyelőre azért is vagyunk utazós vlog, mert itt húztuk meg azt a határt, amenynyire be szeretnénk engedni a privát szféránkba a nyilvánosságot. A Nánásiék a mi családi „vállalkozásunk”, ám szakmai karrierünkkel kapcsolatos új YouTube-csatornák elindításával már vannak terveink, errefelé szeretnénk nyitni.

Mennyi idejüket emészti fel a vlog készítése? Tavaly ősszel azt mondta, „a Ná názsiába egy kicsit belehalunk”.

Folyamatosan tanuljuk ezt a műfajt. A Nánázsia esetében a vlog is igazodott a képernyőn látottakhoz, nem volt mozgástér, követnünk kellett a reality napi ritmusát. Az I Lapp Younál az ünnepek szóltak közbe, voltak kisebb-nagyobb kihagyások egy-egy új rész között. A Bajusztriánál hosszabb epizódokkal készültünk, amelyeket két-három naponta tettünk közzé. A legutóbbi sorozat, a Nektek Szöul egyes részei már 25–30 percesek voltak. Erről utóbb kiderült, hogy nem túl szerencsés, mert sokan már nem tudják egy szuszra megnézni őket.

A 10–12 perces hosszúság az, amit a felhasználók leginkább kedvelnek. Ezekből okulva az elkövetkező szériát már úgy készítjük, hogy újra rövidebb, naponta frissülő videókkal jelentkezünk, és úgy indítjuk el az első részt, hogy az összes utána következő is már adáskész állapotban van.

Így üzembiztosan vállalható, hogy minden este hétkor új tartalom kerül ki Nánásiékhoz. Mindebben a szerkesztői múltam, a férjem kreativitása hatalmas előny.

A Google által a videókra ráengedett hirdetések csak nagyon nagy nézőszám után hoznak komolyabb összegeket, a meghatározó bevétel idehaza az influencer marketingből származik. Általában milyen márkák keresik meg önt?

Mivel a vlogunk témája az utazás, ez erősen befolyásolja, hogy milyen cégek keresnek meg minket. A legkomolyabb támogatónk a Samsung, velük valóban nagyon szoros együttműködésben vagyunk. Ők technikai eszközökkel is ellátnak minket, a videóimat leggyakrabban a tőlük kapott telefonnal forgatom. A K&H bankként és biztosítóként is köthető az utazáshoz, de említhetném akár a Samsonite-ot is, mely cég a bőröndjeinket biztosítja. Utazási iroda és légitársaság is van a támogatóink közt, de kerestek már meg külföldi ország magyarországi képviseletétől is, hogy utazzunk hozzájuk, és népszerűsítsük hazájukat a magyaroknak. Ezeket a megkereséseket, mint az összes többit, a menedzserem, Törköly Erika kezeli, aki több mint húsz éve a legjobb barátnőm, maximálisan bízom benne, és közösen döntjük el, mit válla lok, és mit nem. Utasítottuk már vissza például ékszercég ajánlatát, mert nem volt életszerű, hogy beleforgassuk a vlogunkba.

Ha már megkeresések, ön az egyik legkeresettebb médiaszemélyiség, sok brand – SPAR, Avon, Belvita – termékéhez adta az arcát. Mi alapján szelektál?

Nincs stratégia és előre lefektetett, kőbe vésett szabályok. Érzetek vannak, és időszakok, amikor ezek alapján többet vagy kevesebbet vállalok. Sokszor a menedzserem se tudja követni, hogy mit igen, és mit nem. Az alapvetés, hogy csak olyasmihez adom a nevem, amit hitelesen képviselhetek, olyan termékhez, amit valóban használok.

Az influencer marketinget sokan lufinak tartják, amely csak egy most jól működő trend, aztán majd kipukkan. Meg lehet belőle élni, vagy ahhoz kevés?

Mi nem a megélhetés miatt kezdtük el ezt az egészet. Nem tudom, hogy merrefelé tart ez a piac, mi mindenesetre a tartalomgyártás felől közelítettük meg a vlogolást, minőségi anyagot szerettünk volna létrehozni. Tévésként is azt gondolom, hogy teljesen mindegy, menynyire fragmentálódik a piac, jó műsorokra mindig lesz igény.

Áttérve a tévés tevékenységére: menynyire rögös az út az RTL Kölyökklubjának kukalakójától a TV2-s MasterChefig?

Nehéz lenne a több mint tizenöt éves szakmai pályát egyetlen válaszba sűríteni. Nem mondanám rögösnek, sokkal inkább munkás, jóleső izgalmakkal teli folyamatos tanulásnak. A mai napig hatalmas kíváncsisággal várom az előttem álló új feladatokat. Az elmúlt pár évben jó néhány olyan formátum talált meg, amiben korábban még nem dolgoztam. Vetélkedő, reality, gasztroműsor, hálás vagyok ezekért a lehetőségekért.

Műsorvezetőként nagyszabású, minőségi produkciókban szerepelni bizonyára nagy kihívás és megtiszteltetés, a TV2-t – leginkább a hírműsorait – ugyanakkor számos kritika érte az utóbbi időben a tartalma, illetve a politikai állásfoglalása miatt. Utólag, visszatekintve nem bánta meg a váltást?

A legkevésbé sem. Szeretek a TV2-nél dolgozni, és nem is mondanék róla soha rosszat. A csatorna tulajdonos váltása az én feladataimon a világon semmit nem változtatott. Műsorvezető vagyok, aki a szórakoztatásért felel. Az emberek pedig a munkám alapján ítélnek meg, és nem aszerint, hogy hol dolgozom.

Ez azért is lehet, mert nem politizáltam soha, és mert a szórakoztató műsoroknál még mindig a tartalom a lényeg, és nem az, hogy milyen logó van a képernyő sarkában.

A sok felkérése mellett mennyi ideje marad arra, hogy amatőr színészi pályáját egyengesse?

Sajnos ez már a múlté. A színjátszókör sem működik már a korábbi formájában, és amióta édesanya lettem, időm sem jutott arra, hogy színpadra álljak. A nap sajnos még mindig csak huszonnégy órából áll, és ebbe kell belesűríteni mindent.

A Médiapiac kapható ezeken a standokon, illetve előfizethető ezen az oldalon.
A cikk szerzője Béres Máté

Nézze meg Béres Máté teljes profilját a Ki Kicsoda? oldalunkon.


Megérkezett a Cinemax Pak a UPC kínálatába

2018. augusztus 16.

Az egyedi Cinemax és Cinemax 2 csatornák a legismertebb filmeket és sorozatokat, a legnépszerűbb színészeket, valamint a legjobb történeteket hozzák el a világ minden tájáról.

„Kiment a divatból, amit csináltam harminc évig″

2018. augusztus 16.

Az InfoRádió műsorvezetője, Hlavay Richárd több évtizedes újságírói pályafutás után markáns karrierváltást vitt véghez, amelyről beszélt is a Digital Hungary-nek adott interjújában.