2013. május 08.

Ötmilliós bírság a Diginek

Se a fogyasztókat, se az NMHH-t nem értesítették időben a csatorna-kínálat változásáról.

Se a fogyasztókat, se az NMHH-t nem értesítették időben a csatorna-kínálat változásáról.

Ötmillió forintos bírságot kapott a Digi a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságtól (NMHH), mivel sem a fogyasztókat, sem a hatóságot nem értesítette kellő időben arról, hogy bizonyos csatornák kikerültek a kínálatából, ráadásul e csatornák a vállalt határidő előtt lettek kirakva.

A Digi a múlt év végén távolította el a Discovery csatornáit kábeles és műholdas kínálatából, ami miatt az NMHH szerint számos felhasználó panaszkodott. A hatóság e panaszok nyomán indított vizsgálatot, hogy megállapítsa: jogszerűen járt-e el a szolgáltató.

Azt találták: a Digi nem tartotta be saját ÁSZF-jét, amikor a csatornákat az általa vállalt határidő előtt, előzetes értesítés nélkül vette ki a programcsomagokból."Ezzel azok az előfizetők jártak rosszul, akik abban a hiszemben szerződtek a szolgáltatóval – akár több évre is –, hogy az általuk kedvelt csatornák legalább a szolgáltató által vállalt ideig biztosan a választott csomagban maradnak" - szól az indoklás.

Nemcsak a fogyasztók felé nem kommunikált megfelelően a Digi: az NMHH irányában fennálló bejelentési kötelezettségének is késve tett eleget, mivel a programcsomag átalakítását legkésőbb a változtatások bevezetése előtt 30 nappal kellett volna jeleznie a hatóságnak. A pénzbüntetésen túl a szolgáltatónak honlapján egy, az előfizetőket tájékoztató közleményt is közzé kell tennie - közölte az NMHH.

Közel 3 milliós bírságot kapott a TV2

2019. július 19.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa helytelen korhatár-besorolás miatt 2,8 millió forintos bírságot szabott ki a TV2 Bezár a bazár! című vetélkedőjének egyik adása miatt - írja az MTI.