Rónai Egon: „Az objektivitás a munkámmal kapcsolatban nem csak egy jelző”

Rónai Egon: „Az objektivitás a munkámmal kapcsolatban nem csak egy jelző”
Tóth Olivér2020. augusztus 5.

Ajándéknak tartja az élettől, hogy soha nem kellett olyan felkérésnek eleget tennie, amelyet ne szeretett volna elvállalni. Pedig sok szerepkörben kipróbálta magát, volt többek között sportriporter, popkulturális szakértő, programigazgató, reklámügynökség-tulajdonos. Jelen volt új médiumok születésénél is, de ma már nem feltétlenül az ilyen típusú kihívások hajtják. Rónai Egon az édesapjához fűződő viszonyáról, megosztó személyiségéről, az ATV-ről mint objektív hírforrásról és arról, hogyan lehet a tematikusan felépített gondolatok világában valódi újságírást folytatni.

Lábady István: „Soha nem volt célom belesimulni a környezetembe”

Lábady István: „Soha nem volt célom belesimulni a környezetembe”
Tóth Olivér2020. július 27.

Mindig fontos volt számára, hogy feszegesse a határokat. Legfőbb célja, hogy minden alkalommal, amikor kamerát vesz a kezébe, a tőle telhető legtöbbet hozza ki magából, még az alkalmazott munkáiban is törekszik a saját kritériumainak megfelelni. Nem provokál, a saját érdeklődését szeretné kielégíteni. Lábady István párhuzamos világokat teremt, és nem bánja, ha azok itthon kevésbé relevánsak.

Szó-beszéd

Szó-beszéd
Tóth Olivér2020. július 13.

Több mint egy évtizedig volt a Magyar Televízió Híradójának műsorvezetője és külpolitikai szerkesztője. Megszerzett tudását és tapasztalatát az Európai Unió Tanácsának magyar elnöksége idején mint szóvivő kamatoztatta. Legújabb kihívását a MOL kommunikációs vezetőjeként találta meg. Bakos Piroska igyekszik mindig természetes lenni, alkalmazkodni az adott helyzethez és nem sablonokban gondolkozni. Kenyere a szó, a beszéd. Na meg a zene…

Kamera indul!

Kamera indul!
Tóth Olivér2020. június 29.

Többször kellett megtalálnia magát a világban, frappáns választ adnia az élet kihívásaira. Ehhez a film nyelvét hívta segítségül. A nők mellett ugyanis a mozi a legfontosabb dolog az életében. Bohóc a falon, Régi idők focija, Ripacsok, Szerencsés Dániel – filmek, amelyek stáblistáján az szerepel: rendezte Sándor Pál. De mi vonzotta a Magyar Televízióhoz? És melyik az a két szó, amelynek kimondásakor azt érzi, hogy jó élni?

Láthatóvá tenni a láthatatlant

Láthatóvá tenni a láthatatlant
Tóth Olivér2020. május 23.

Urbán Tamás az egyik legmarkánsabb hangvételű szociofotós Magyarországon. Az élet árnyékos oldalát bemutató sorozatain feltűnnek a javítóintézetek és börtönök lakói, a kábítószeresek, a mentősök vagy a prostituáltak. 2000-ben tette le a fényképezőgépet. Az egyik ok, amiért mégsem bánja a döntését, hogy fia, Ádám is fotózik, aki ugyan évtizedekkel később, de lényegében ugyanazokkal a problémákkal találkozik, mint édesapja. A fő céljuk is azonos: értéket létrehozni, dokumentálni a jelenkort az utókornak.

Veiszer Alinda: „Hiányoznak a társadalomból azok, akik meg akarják fejteni a világot”

Veiszer Alinda: „Hiányoznak a társadalomból azok, akik meg akarják fejteni a világot”
Tóth Olivér2020. május 16.

Ha nem televíziózna, alighanem kommunikációsstratégia-alkotással, politikai kommunikációval vagy a kisebbségek helyzetével foglalkozna. De persze komolyan soha nem tervezte, hogy elhagyja a pályát. Veiszer Alinda meg van győződve róla: sikerét annak köszönheti, hogy sohasem csak egy dolog köti le a gondolatait. Meg persze annak – teszem hozzá –, hogy nem fél feltenni kínos kérdéseket riportalanyainak, legújabban az ATV Startban és a Spektrum Home Minden pénzt megér című műsorában.

Az igazság útján

Az igazság útján
Tóth Olivér2020. május 14.

Némi túlzással azt írhatnám, mint tűz és víz. Nagy Zsolt hevessége, Tenki Réka visszafogottsága akár még feloldhatatlan ellentétet is szülhetne közöttük. Ám ez koránt sincs így. Ráadásul vannak tulajdonságok, amelyek mindkettőjükre jellemzőek: természetesek, heves igazságérzetűek. Különleges helyet foglalnak el egymás életében. Ez könnyítette meg a közös munkát is, amikor eljátszották a tabudöntögető magyar thrillersorozat, a Mellékhatás főszerepeit.

Kertész Zsuzsa: „Változom, a magam figuráját keresem”

Kertész Zsuzsa: „Változom, a magam figuráját keresem”
Tóth Olivér2020. május 11.

Idén ötvenöt éve, hogy aláírta a szerződését a Magyar Rádióval, majd alig egy évtizeddel később már a tévéképernyőkről köszöntötte a nézőket. Soha nem szűnt meg rádiósnak lenni, miközben a Magyar Televízió emblematikus alakja is volt. Közben pedig folyamatosan tanított. Már egészen fiatalon korrepetált, hogy megvehesse az első magas sarkú cipőjét, és hogy elutazhasson Párizsba. Kertész Zsuzsa szenvedélyes ember, akit joggal irigyelhet a fiatalabb generáció, amelynek egyik tagja éppen csendben várja, hogy beleérjen a szituációba, és feltehesse az első kérdését.

Szavak a képekben

Szavak a képekben
Tóth Olivér2020. május 4.

Harminc évig volt a Film Színház Muzsika fotográfusa, a művészvilág képviselőiről készült sok felvétele több mint sztárfotó, drámai erejű portré. Az igazi ismertséget mégsem ezek, hanem azon sorozatai hozták meg számára, amelyek megrendelés nélkül készültek: a cigányokról, bányászbrigádokról, zsidókról. A Kossuth-díjas Féner Tamás számára mindig a fotó verbalizálható része volt a fontos. Meggyőződése, hogy az alkotásokat el kell olvasni.

A valóság erejével

A valóság erejével
Tóth Olivér2020. április 27.

Már egész kicsi korában arról álmodozott, hogy bemondónő lesz. Majd miután a vágy beteljesült, és meghatározó éveket töltött el a közszolgálati média rádiós és tévés műsoraiban, egy kereskedelmi csatorna, az RTL Klub arca lett, ahol – nem meglepő módon – egy közéleti műsort vezet, a Házon kívült. Boros Krisztina azt szeretné, ha az emberek a valóságot látnák, még akkor is, ha az szomorú. De mint mondja, azzal a helyzettel is tudna mit kezdeni, ha az országban minden szuperül működne.

Megnőtt az adathalász támadások száma a járvány alatt

2 órája

Eddig mintegy 42 ezer olyan honlapot találtak, amelyek látszólag a koronavírussal foglalkoznak, de valójában főleg adathalász támadásokra használják - közölte Magyarország kiberkoordinátora az M1 aktuális csatornán.