2017. december 07.

Megfejteni a Despacito-siker rejtélyét

Mitől jobb, több, értékesebb, mint a Gangnam Style?

„A halhatatlanság mércéje még ma sem a YouTube-nézettség, hanem az esküvői zenekarok és az utcazenészek nagy globális repertoárja. Ők reagálnak a leggyorsabban a közönségigényre, hiszen egészen direkt összefüggés van aközött, hogy mit játszanak és hogy mennyit keresnek, illetve hogy tudják-e azokat a dalokat, amelyeket a közönség rendel tőlük. Csak azon a napon, amikor ezt írom, hallottam a Luis Fonsi-Daddy Yankee-féle Despacitót Belo Horizonte-i utcazenésztől, Ekrem Mamutovic szerb rezesbandájától (akik amellett, hogy fellépnek külföldön is, az esküvők nélkül felkopna az álluk) és balmazújvárosi serdülő gyerektől. Ami bekerül ebbe a repertoárba, az örökre ott marad a kollektív emlékezetben, márpedig a Despacito már ott van (ahogy a Gangnam Style viszont sosem volt).” - olvasható Weyer Balázs, az Origo volt főszerkesztőnek cikke a recorder.blog.hu-n.

Véleménye szerint a reggaeton (a Despacito műfaja) ugyanazt a szerepet töltötte be, mint a hip-hop az amerikai nagyvárosokban: „joggal dühös fekete fiatalok lepukkant környékeken, félbemaradt ingatlan-beruházásokat vagy kiürült üzemcsarnokokat népesítettek be ilyen bulikkal, ahol kirappelték magukból a diszkrimináció, a szegénység, a kilátástalanság okozta frusztrációt, mellette pedig éltették a szexet, a drogokat és szidták a rendőröket. A kilencvenes évek közepén a Puerto Ricó-i kormány olyan kemény reggaeton-ellenes kampányt indított, hogy nemcsak a bulikon ütöttek rajta, hanem a rendőrség még a boltokból is begyűjtötte a reggaeton-lemezeket. Az addig teljes underground fedésben működő szcéna ettől a balhétól egycsapásra ismert és népszerű lett.”

Úgy véli, hogy a Despacito egy sokkal lágyabb dal mint a stíluselődjei, viszont „dögöségébben” azonosul hozzájuk és ha ez ember „levetközi a hisztériát”, akkor kiderül, hogy egyáltalán nem rossz szám.

Arra a következtetésre jut, hogy a raggaeton be fog kerülni a mainstraimbe, abban az értelemben, hogy a ritmus és stilárisjegyek a reklám- és tucatzenék kedvelt elemei lesznek.

„A reggeaton ettől nem hal meg, de ahogy a liftzenét sem keverjük a jazz-zel, a reggaetonról is jobb, ha tudjuk, hogy az nem az, ami majd ezután fog elkezdeni ömleni a tévéből-rádióból. A következő ilyen nagy áttörést bemutató műfaj pedig minden bizonnyal a cumbia lesz, ami már itt toporog a kapuban.”

Az alvilágról írt egy volt diszkótulajdonos

2017. december 15.

1992-től Tóth György irányította az egyik legnépszerűbb budapesti szórakozóhelyet, ahonnan a következő évtizedekben befutott lemezlovasoknak is indult a pályafutása.

Thrillerben fog játszani Borbély Alexandra

2017. december 14.

A Filmszakmai Döntőbizottság 140 millió forint gyártási támogatást szavazott meg Felméri Cecília mozifilmes bemutatkozására. A magyar-román koprodukcióban készülő Spirál forgatása 2018 februárjában indulhat.