Vagy törjél be Szilágyi Áronhoz! A Generali Előrelátó kampány a VR-élményen keresztül döbbenti rá a lakosságot arra, hogy odafigyeléssel és szokásaink megváltoztatásával sok esetben megelőzhető a kár – legyen szó a vezetés közbeni sms-ezés miatti balesetről vagy betöréses lopásról.

Árr Mariann, a Generali marketing- és fogyasztói élmény vezetője elmondta: a projekt célja, hogy a kármegelőzésről rendelkezésre álló információk tömegét újszerű, figyelemfelkeltő módon adják át az érdeklődőknek. Egyúttal cél a fiatalabb korosztály megszólítása, valamint a Generali márka fiatalítása, a háttérben meghúzódó innovációk láthatóvá tétele is. Ennek érdekében szívesen allokálták a hagyományosan televíziós kampányokra szánt keret egy részét a magasabb gyártási költségeket és összetettebb szervezést igénylő kísérleti projektre. Arra kíváncsiak, hogy sikerül-e átütni a falakat és beszédtémát adni a sajtónak és a célközönségnek.

A kezdet mindenesetre ígéretes: akár D. Tóth Kriszta mellett ülünk, mint ha mi lennénk az Elviszlek magammal vendége, akár egy rosszarcú rabló társaságában törünk be Szilágyi Áron olimpiai bajnok házába, átlagos reklámoknál nem tapasztalható érzelmi intenzitással csöppenünk bele a történetbe, ami nem is próbál erőltetetten márkaüzeneteket átadni. A kampány kreatív-stratégiai és koncepcionális fejlesztését a Cluso végezte.

DTK a csodakamerának magyaráz

A filmeket elsőként egy öt várost érintő road show-ra viszik a Rádió1-gyel közösen, Pécsett, Sopronban, Székesfehérváron, Egerben és Debrecenben lehet majd találkozni a Generali piros-fekete VR-sátrával. Ezt követően a videókat feltöltik a YouTube-ra, megtekintésükhöz pedig papír VR-szemüveget is lehet majd rendelni. A biztosító tanácsadói szintén megmutathatják majd a filmeket ügyfeleiknek.

Tiszeker Dani rendező a 360 fokos 3 dimenziós forgatás sajátosságait is megosztotta. A VR látványos dolgokra született – pl. sportvideók készítésére -, a fikciós történetmesélés egyelőre ritka. (Ezt megerősíti Cory Key is, aki a Discovery VR márka építését irányítja.) Legfeljebb 4 színésszel lehet dolgozni, a kameramozgásokat pedig nehezen dolgozza fel a néző agya. Fenn kell tartani a folyamatos interakciót, hogy a néző figyelme ne kalandozzon el a lényegi történésekről. A színészek számára kihívás, hogy értelmezhetetlen a „Merre játsszak?” kérdés, míg a stábtagok nem lehetnek a képben, de még a világítóknak és a hangosítóknak is újra kell tanulniuk a szakmát. A 3D felvétel esetében ráadásul két képen párhuzamosan kell elvégezni minden utómunkát és retusálást. A 3 perces videókat 15-20 próba után, vágás nélkül rögzítették. A felvételeknél használt kamera nagy előnye, hogy élőképet is ad, így a felvételt követően azt rögtön ki is lehet értékelni. A Shenzhen Arashi által gyártott, Insta360 típusú kamera nem csak kétmilliós ára miatt féltett kincs: ha 6 lencséjének bármelyike megsérül vagy karcolódik, az teljesen tönkreteheti az egész végeredményt. A kamera tulajdonosa egyébként Kínára esküszik minden fejlett eszköz – kamerák, drónok stb. - beszerzése terén:

Ami jó cucc, az már csak Kína

- mondja.

A forgatásról készült werkvideó itt tekinthető meg.

A cikk szerzője Csillag Zoltán

Nézze meg Csillag Zoltán teljes profilját a Ki Kicsoda? oldalunkon.


Kötelezettségvállalással zárult az ügy

2 órája

A GVH azt vizsgálta, hogy tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősültek-e a Kasza Tibor hivatalos Facebook oldalán megjelenő, a Telekom márkát népszerűsítő tartalmak.