Facebook-­oldalán november óta nem posztolt, nem néz tévét, így azt sem tudta, hogy a Testről és lélekről nem nyert Oscart. A reklámokban jelenleg nem lát szakmai kihívást, ugyanakkor szeretné, ha értékállóbb üzeneteket közvetítenének a nagyvállalatok. A színész, költő, slammer – és visszafogott médiajelenléte ellenére influencernek számító – Horváth Kristóffal beszélgettünk. Ízelítő a Médiapiac friss lapszámából.

Rejteget szakmai kihívásokat egy reklám?

Rejtegethetne… (Nevet.) Örülnék neki, ha a reklámok többsége merne provokatív vagy szemtelen lenni, de valószínűleg ez sértené az eladást, ezért aztán az a cél, hogy mindenkihez, még az őrültekhez is szólni kell gyakran a legsutyerákabb nyelven. Nekem is fontos a népszerűség, mert eszköz. Egy bizonyos ponton túl viszont kontraproduktívvá válhat. Az már jelenthet kihívásokat, ha az a cél, hogy megváltoztassuk a szánalmas fogyasztói szokásokat, és ezt ráadásul művészi igényességgel tennénk.

(...)

A „Most” reklám üzenete miben tekinthe tő hasznosnak?

A diverzitást, a sokszínűséget akarták reklámozni. Nekem furcsa, hogy él egymillió cigány az országban, és ennek ellenére nem minden tizedik politikus vagy újságíró roma származású. Szörnyű képmutatás van, ezért szeretném, ha ők is megjelennének a reklámokban. A Telekom vagy bármelyik másik cég sokat tehet ezekért a dolgokért. (...)

Hogyan tud egy üzenet a lehető legeredményesebben célba érni?

Nem tudom, én soha nem igazgattam milliárdos bizniszt. Egy művész vagyok, aki kockázatot vállal, és nem köt kompromisszumokat. Van pontos célom és véleményem, de soha nem akarok megszégyeníteni másokat. Az olyan „buta” dolgokkal, mint a versike és a rap, igenis gondolatokat ébresztek. Mindenki azt akarja, hogy szeressék, beszélgethessen, hogy új ideákkal legyen gazdagabb.

 

Horváth Kristóf slammer nyitja meg a március 21-22-i konferenciánkat, a rendhagyó Dinoszaurusz az űrkorszakban című előadásával.

Még vásárolhat jegyet, jelentkezzen itt időben!

A részletes programot itt találja.

Aki számít, ott lesz, aki számol, eljön!

 

(...)

Hogyan könnyebb érvényesülni: Horváth Kristófként vagy Színész Bobként?

A Színész Bob gúnynév. Amikor az 1 hét című filmet forgattuk, kérdezték tőlem, hogy „te most mi vagy: cigány vagy színész?”. Akkor ragasztották rám ezt a nevet, ami egy Bujtor István-féle régi sorozatból való, ahol a gyilkost hívták Színész Bobnak. De csak baráti társaságon belül használták, körülbelül öten hívtak így. Tíz évvel később ragadt rám végleg a név, amikor slammelni kezdtem.

Pedig hangzatos név.

Én utálom! Abból alakult ki, hogy „nem is vagy színész, te, Színész Bob”. Most gondoljon bele, milyen lenne, ha úgy kezdenék el hívni, hogy Újságíró Máté vagy Interjús Máté. Ugye hogy kellemetlen lenne? Öniróniából használom.

Horváth Kristóf ″Színész Bob″

 

Húszéves kora óta játszik színházban, hosszú évekig dolgozott a Bárkában, a Maladype Színházban, képességfejlesztő foglalkozásokat vezet a Karaván Művészeti Alapítványnál. A Slam Poetry Országos Bajnokság többszöri győztese. A Bob és Bobék Orchestra vezetője. 2018-ban lett a Telekom Lépj előre a Mostba! kampányának egyik arca.

 

Nézze meg Horváth Kristóf ″Színész Bob″ teljes profilját a Ki Kicsoda? oldalunkon.

Már csak párat kell aludni, és itt az új Médiapiac, amelyben megtalálja a Színész Bobbal készült teljes interjút.

 

A generációk médiafogyasztási szokásait kutatók, elemzők segítségével vizsgáló lapszám megrendelhető itt, vagy a jövő héten megvásárolható ezeken a standokon.

A cikk szerzője Béres Máté

Nézze meg Béres Máté teljes profilját a Ki Kicsoda? oldalunkon.