2019. február 08.

109 helyreigazítási pert vesztett a kormánymédia 2018-ban

Ezzel szemben a kormánytól független sajtótermékek csak 14 esetben vesztettek helyreigazítási pert.

Az Átlátszó kiváncsi volt arra, hogy tavalyi a helyereigazítási perek hogyan zárultak, tekintettel arra, hogy 2018 erős év voltunk, elég csak az áprilisi választásokra gondolni.

A portál Fővárosi Törvényszéktől kikért adatai szerint 2018-ban összesen 109 sajtó-helyreigazítási pert vesztett a 888, a közmédia, a Lokál, a Magyar Idők, az Origo, a Pesti Srácok, a Ripost és a TV2.

Ezzel szemben a kritikus sajtó (tehát, a 444, az Index, a korábbi Magyar Nemzet, az RTL Klub, az Átlátszó) összesen 14 helyreigazítási pert vesztett el.