Kövess minket!

Médiapiac

Magyarország és a világ top influencerei találkoznak az idei BrandFestival-on

Idén a BrandFestival az influencer marketing legkiemelkedőbb trendjeit mutatja be a Special Effects Média, a Star Network, a POME és a Creatinsta ügynökségekkel együttműködésben.

Az idei BrandFestival-on a legmeghatározóbb piaci és technológiai trendek között az influencer branding is kitüntetett figyelmet kap. A közismert, nagy eléréssel bíró influencerek mellett a mikro-influencerek világa is egy egészen új teret nyit meg az ügynökségek és márkák előtt. Ezekről mesél majd az eseményen Emilie Tabor, az Influencer Marketing Agency (IMA) alapítója.

Emilie az influencer szegmens meghatározó szakértőjeként nagy hatású beszédet tartott többek között a Forbes Under 30 eseményen és a Cannes-i Reklámfesztiválon is. Előkelő helyen áll a „The Drum 50” listán, amely olyan 30 év alatti hölgyeket rangsorol, akik a digitális világban alkottak maradandót. A Diesel, a Nivea, a Mini, a Starbucks, a Samsung, a Tommy Hilfiger, az Under Armour-nak is dolgozó full-service influencer ügynöksége nemcsak a véleményvezérek számában, hanem a rajtuk keresztül elérhető követők tekintetében is piacvezető.

Az amszterdami székhelyű ügynökség 35 ezer regisztrált influencer-rel rendelkezik a divat, lifestyle, utazás, étkezés, autó, technológia területén, a potenciális reach szám pedig megközelíti a 10 milliárdot. Az üzleti modell legnagyobb előnye hogy a náluk regisztrált influencereket és a közreműködésüket igénylő brandeket egy digitális platformon, automatizált módon kötik össze, így a márkák a leghatékonyabb módon tudják a profiljuknak megfelelő (mikro)influencereket kiválasztani.

Az adatvezérelt rendszerükön keresztül futott kampányok közül kiemelkedik a Tommy Hilfiger SS16 szemüveg globális bevezető microinfluencer aktivitása. Emilie Tabor az előadásában olyan kérdésekre ad majd választ, hogy az influencer marketing hogyan multiplikálja a klasszikus média hatékonyságát; hogyan mérhető az influencer kampányok sikere; melyek az influencer képviselet és a márka-influencer együttműködés legújabb lehetőségei; miként tudják a márkák a leghatékonyabb módon, a profiljuknak megfelelő influencereket kiválasztani?

Benjamin „Benni” Raich, kétszeres olimpiai bajnok, az élsport egyik legsokoldalúbb influencere is ellátogat az idei BrandFestival-ra. Raich 2006-ban a torinói olimpián műlesiklásban és óriás-műlesiklásban győzött. A világklasszis sportoló három világbajnoki aranyérmet is nyert, pályafutása 18 szezonja alatt pedig 36 világkupa-győzelmet aratott.

Bendl Mátyás az egyetlen magyar youth marketing ügynökség, a POME ügyvezetője szerint a BrandFestival a legújabb influencer marketing trendeket hozza el Budapestre, ebben igyekeztünk szakmailag támogatni a szervezőkre jellemző, nemzetközi szinvonalú innovációs filozófiát.

Szabó Gergő, a több mint 100 prémium YouTube csatornát – köztük Dancsó Péter Videómánia – fejlesztő és menedzselő Special Effects Media ügyvezetője szerint a figyelmünk korlátosságával magyarázható, hogy miért terelődik a marketing kommunikáció iránya az influencer marketing felé: „A nézők egyre kevésbe fogyasztják a klasszikus reklámokat. Átlépik őket, a telefonjukkal babrálnak amíg a reklám lemegy a TV-ben. A márkáknak az üzenetüket olyan tartalmakban kell elhelyezni, amire valóban odafigyelnek. A kulcsszó: a Figyelem. Erre a kihívásra kínál válaszokat az influencerekkel való együttműködés, az ő nézőiket, rajtuk keresztül hatékonyan meg lehet szólítani abban a világban, ahol hagyományos marketing eszközökkel ez egyre nehezebb” – szögezte le.

A SuperNow generáció megszólítására új utakat kell találniuk a márkáknak. Az utóbbi években a véleményvezérekkel való együttműködés területe akkorára nőtt, hogy a Forbes tematikusan rangsorolja – például divat, szépség, szórakozás, utazás, gaming, fitness, tech&business, ételek – a legnépszerűbb influencereket.

Hernádi Gábor, az egyik legnagyobb eléréssel rendelkező influencer ügynökség, a Starnetwork ügyvezetője úgy véli, hogy a szegmens dinamikus felfutásában több tényező játszik meghatározó szerepet: „Az elmúlt évek kutatásai és kampány-tapasztalatai jól alátámasztják, hogy az influencerek hatalmas hatást gyakorolnak a követőikre ezzel számos olyan előnyt képesek biztosítani, ami a cégek, márkák számára manapság minden eddiginél fontosabb. Ezek az előnyök az új megjelenési felületek, kreativitás, hatalmas, mérési rendszerekkel jól alátámasztott és targetált elérés valamint, hogy a fogyasztók mindezt egy számukra hiteles személytől kapják, baráti ajánlásként” – fűzte hozzá.

Kizárólag mikro-influencerek-kel dolgozik a Creatinsta. Megítélésük szerint azért nő az influencer-ek ereje, mert a felhasználók olyan személyektől kapnak pozitív információt egy adott termékről/szolgáltatásról, akiben megbíznak, akinek életstílusát és ízlését a magukénak érzik, így szinte azonnali befogadói az ilyen „személyességen” alapuló reklámmegoldásnak.

Médiapiac

Új közmédiatörvény tervezetét hagyta jóvá a szlovák kormány

A szlovák közmédia vezetésének megválasztási folyamatát érintő módosításokat, valamint névváltoztatást is tartalmazó új közmédiatörvény tervezetét hagyta jóvá a pozsonyi kormány szerdán.

Közzétéve:

MTI/Koszticsák Szilárd

A Szlovák Rádió és Televízió (RTVS) jelenlegi formáját és nevét 2011-ben Iveta Radicová – később idő előtt távozó – liberális kormányának idején hozták létre a Szlovák Rádió (SR) és a Szlovák Televízió (STV) összevonásával. Az RTVS élére később a legnagyobb szlovák kereskedelmi televízió egyik korábbi vezetőjét nevezték ki, és számos vitatott változtatásra is sor került, amelyekkel kapcsolatban az intézményt nem egy bírálat érte, egyebek mellett hírszolgáltatásának kiegyensúlyozottságát megkérdőjelezve.

A Robert Fico kormánya által most elfogadott – a pozsonyi törvényhozás liberális ellenzéke által élesen bírált – törvényjavaslat a TASR közszolgálati hírügynökség közlése szerint egyebek mellett módosítja az intézmény nevét, amelyet a jövőben Szlovák Televízió és Rádiónak (STVR) hívnak majd, de megtartja annak összevont formáját.

A javasolt új törvény által bevezetett érdemi változtatások egyike az intézményvezető megválasztásának folyamatát, konkrétan a vezérigazgatót megválasztó kilenctagú közmédiatanács összetételét érinti. A közmédiatanács tagjait eddig a parlament választotta egy speciális forgószabály alapján. A jövőben a tagok közül négyet a kulturális miniszter jelöl majd. Az új közmédiatörvény hatálybalépésével a szlovák közmédia jelenlegi vezetésének megbízatása megszűnik majd.

Az új jogszabály változást hoz majd a szlovák köztelevízióban sugározható reklámok mennyiségével kapcsolatban is, a teljes adásidő eddig megengedett 0,5 százalékáról 5 százalékra emelve a reklámidő maximális hányadát.

A szlovák miniszterelnök úgy nyilatkozott, hogy reményei szerint a jogszabályt még nyáron elfogadja a parlament.

Borítókép: Robert Fico szlovák kormányfő

Tovább olvasom

Médiapiac

Reklámriport miatt bírságolt a médiatanács

Túlmutatott a támogatás megengedett keretein a Trendmánia című műsorszám december 16-án sugárzott adása, ezzel a TV2 megsértette a törvényi rendelkezést, a médiatanács emiatt megbírságolta a médiaszolgáltatót – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága csütörtökön az MTI-vel.

Közzétéve:

Pixabay

Megsértette a műsorszámok támogatására vonatkozó törvényi rendelkezést a TV2 a Trendmánia (9. évad 40. rész) című műsorszám december 16-án sugárzott adásával – mondta ki a médiatanács április 23-án meghozott határozata.

A műsorrészt egy szépségipari cég üzletében vették fel, amelynek polcain márkanévvel ellátott szépségápolási termékek voltak láthatóak, amelyek egy részét a riporter ki is próbálta, illetve jótékony hatásukról beszélgetett az üzletvezetővel – írták.

Mindezek miatt a testület a műsorszámot reklámriportnak tekintette, és 500 ezer forint bírsággal sújtotta a TV2-t, a jogsértés ismételtségére tekintettel pedig 25 000 forint megfizetésére kötelezte a csatorna vezető tisztségviselőjét.

A közlemény szerint nézői bejelentés alapján, a kiskorúak védelme szempontjából vizsgálta a médiatanács az M4 Sporton február 28-án 18 óra 46 perctől sugárzott MOL Magyar Kupa DVSC-Ferencvárosi TC-nyolcaddöntőt a műsorszámban hallható trágár nézői bekiabálások miatt.

A testület figyelembe vette, hogy az élőben közvetített sportműsorszám szerkesztésére a médiaszolgáltatónak éppúgy nem volt lehetősége, mint a sugárzás időpontjának megválasztására, ezért nem indult hatósági eljárás a médiaszolgáltatóval szemben.

Ugyanezen az ülésén két rádiós frekvenciára kiírt pályázati eljárást is eredményesnek nyilvánított a médiatanács: a Fonyód 101,3 MHz és a Siófok 92,6 MHz helyi vételkörzetű rádiós médiaszolgáltatási lehetőségek kereskedelmi jellegű használatára kiírt pályázatok nyertese a Radio Plus Kft. lett.
A közlemény szerint nézői észrevétel nyomán kereste meg a médiatanács a cseh társhatóságot Kőhalmi Zoltán – Történjen bármi című, a Comedy Centralon január 1-jén 15 óra 56 perckor sugárzott műsorszáma miatt.

A műsort a médiaszolgáltató korhatárjelölés nélkül sugározta, azonban az a magyar szabályozás alapján a III. korhatári kategóriába (tizenkét éven aluliak számára nem ajánlott) tartozna.

Az RRTV megállapította, hogy a műsorszám ugyan nem sértette meg a rádiós és televíziós műsorszolgáltatásról szóló cseh rendelkezéseket, de a társhatóság a magyar jogszabályokra tekintettel felhívta a médiaszolgáltatót, a Viacom CBS Networks International Czech s.r.o.-t, hogy tegyen eleget a magyar törvényben meghatározott, az általános közérdeken alapuló szigorúbb szabályoknak a korhatárjelölés tekintetében, amelyet a műsorszám sugárzásakor elmulasztott feltüntetni.

A médiatanács heti üléseinek teljes napirendje megtalálható a testület honlapján, ahogy az ülésekről készült jegyzőkönyvek, illetve valamennyi határozat is a legfrissebbek a szükséges hitelesítési és adminisztrációs átfutási idő után lesznek nyilvánosak – áll a közleményben.

Borítókép: illusztráció

Tovább olvasom

Médiapiac

A TikTok végleg kivághatja a kellemetlenkedőket

Így használd a közösségi médiás profilodat – III. rész: Törölni lehet, és azokat is törölhetik, akik sokakkal kiszúrnak.

Közzétéve:

A TikTok kínai videomegosztó applikáció ikonja egy okostelefonon, fotó: MTI/EPA/Hayoung Jeon

Ezt nem kellett volna kitenni – elképzelni is nehéz, mennyi alkalommal gondolták ezt a közösségi médiafelületek használói egy-egy kevésbé jól sikerült, vagy éppen utóbb szűkebb-tágabb körben botrányt okozó poszt kapcsán. A megoldás egyszerű, de mi van akkor, ha más posztját akarjuk törölni? A lehetőségeket a médiahatósággal járta körbe a Médiapiac.com.

A nagy számok törvénye sajátos módon érvényre jut a közösségi médiában is: minél aktívabb az ember, minél többet posztol, annál nagyobb az esélye annak, hogy olyan tartalmat tesz ki, vagy tesznek ki róla mások, amit nem akart volna megosztani a virtuális – vagy bármilyen – nyilvánossággal. Hogy mi a teendő ebben a helyzetben, arról a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szakembere adott tájékoztatást a Médiapiac.com kérdésére.

A sajátot könnyű…

Fáczán Gábor főosztályvezető előbb a legegyszerűbb esetről beszélt, kifejtve, hogy a saját tartalom eltávolítása a legtöbb platformon problémamentesen megoldható, az online felületek kivétel nélkül lehetőséget adnak posztjaink, képeink eltávolítására.

… és másét?

De mi van akkor, ha valaki más tesz közzé olyan tartalmat, amit nem akartunk volna magunkról közölni? – A válasz – magyarázta a főosztályvezető – szintén a platformok szabályzatának tanulmányozásával adható meg. A legtöbb online felületen rendelkezésre áll a „jelentés” lehetősége, vagyis legtöbbször egy űrlap segítségével jelezni lehet a szerzői jogi vagy adatvédelmi jogsértést. Legtöbbször pedig a platform maga eltávolítja a problémás tartalmat. – A TikTok esetében érdemes arra is ügyelni, hogy

többszöri szerzői jogsértésnél nem csupán a tartalmat távolíthatja el, hanem akár a felhasználó fiókját is felfüggesztheti, törölheti

– jegyezte meg Fáczán Gábor.

S mi a helyzet akkor, amikor valaki a sajátjaként tünteti fel más tartalmát? Plágium ez?

– Elsődlegesen a komment tartalma lesz irányadó. Ha a komment szerzői alkotásnak minősíthető, akkor felmerül a plágium kérdése. Ebben az esetben azonban a jelentés nem elég – jegyezte meg a főosztályvezető. Szükség van még arra, hogy a bejelentő bizonyítsa, a más által közzétett tartalomban az ő alkotása szerepel. Meg kell adni, hogy mi a vita tárgya, vagyis például fényképről, szövegről, videóról van szó, ahogy meg kell jelölni azt a tartalmat is, amelyben a plagizált rész szerepel. Végül az is megjelölendő, hogy milyen alappal kéri az érintett a tartalom eltávolítását. A platform kivizsgálja az esetet, és ha megállapítja, hogy valóban plagizálás történt, akkor eltávolítja azt. Azaz megy a virtuális szemetesbe.

Sorozat indul!

A Facebook mára életünk része lett. A Médiapiac.com cikksorozatban járja körbe a közösségi médiaműködés ama mozzanatait, amelyek a gyakorlatban a legtöbb gondot okozzák. A pontos kép felrajzolásában a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság segítette lapunkat. Első írásunk azt taglalta, kié is a közösségi média felhasználói által közzétett tartalom, a másodikból pedig az derült ki, hogy a Facebook nem olyan, mint az utcai lomtalanítás.

Jakubász Tamás

Tovább olvasom