Boros Bánk Levente személyében a napokban új tulajdonosa lett a Médiapiacnak, és a hozzátartozó internetes portálnak, a mediapiac.com-nak. Mivel az új vezető nem a belső köreikből érkezett, a baloldali média azonnal tüzelni kezdett, sorra gyártva a lejárató anyagokat. Ebben élen járt a Média1, amely úgy cikkezett a témában, hogy egyetlen egyszer sem kereste meg Boros Bánkot. Éppen ezért az Origo, pótolva ezt a hiányosságot, megkérdezte az új laptulajdonost, aki mesélt jövőbeni terveiről, céljairól, álmairól, a baloldali sajtó rágalmairól, és konkurensük komolytalanságáról.

Új tulajdonosa lett a Médiapiacnak, és mediapiac.com-nak: Boros Bánk Levente, a Médianéző Központ igazgatója vásárolta meg a kéthavonta megjelenő újságot, és a hozzá tartozó online felületet. A baloldali sajtó a vezetőváltás után azonnal teljes pályás letámadásba kezdett: futószalagon érkeztek a tulajdonos személyét, és a lap új irányultságát lejáratni szándékozó anyagok - számolt be róla az Origo.

Piaci űrt töltenének be

Mivel a témában sorra születtek a rosszindulatú cikkek úgy, hogy Boros Bánkot az égadta egy világon senki nem kérdezte meg, ezért megtette ezt az Origo.

Egy olyan szakmai újságot szeretnénk létrehozni, amely a magyar és a nemzetközi médiapiac működésének, történéseinek ad egy saját értelmezést

 

- ismertette az egyik legfontosabb célkitűzését Boros Bánk Levente, kiemelve, hogy mindezt "a bevett és a domináns balliberális értelmezéssel" párhuzamosan, vagy adott esetben azzal szemben képzeli el. Ez utóbbi kitételt azzal magyarázta, hogy a baloldal nem tűri, ha tőlük független emberek a világlátásukkal ellentétesen próbálják értelmezni a világ dolgait. Ezután részleteiben is kibontotta az új Médiapiac három lábból álló ars poeticáját:

  • a média és a médiaközeli kérdésekben a balliberális oldaltól független valóságértelemzést adjanak az olvasóknak;
  • bebizonyítsák, hogy a jobboldalon is tehetséges, jó tollú újságírók dolgoznak. Boros Bánk szerint erre azért van szükség, mert a balliberális oldal évtizedek óta kisajátítja magának a szakmát;
  • sajtóügyekben első kézből szerzett információkat, első közlőként tárjanak a nyilvánosság elé.

Pozícióvesztéstől tartanak

A Médiapiac azonnal össztűz alá került: sorban születtek az olyan cikkek a baloldali sajtóban, miszerint a kormányközeli Boros Bánk Levente megvette a Médiapiacot, majd egy nappal később mindenkit kirúgott. "Folyamatosan hazudnak" - így kommentálta a médiában megjelent állításokat az új vezető.

A hazugságsorozat annak köszönhető, hogy megijedtek. Féltik a monopolhelyzetüket, tartanak attól, hogy megjelenik egy olyan orgánum, amelyik a fősodrukból kikerülve önálló hangot tervez megütni

 

- magyarázta, mi áll a szokatlanul intenzív támadássorozat mögött. A médiaügyekkel foglalkozó sajtótermékek baloldali dominanciáját az Index körüli történések tálalásával illusztrálta. Mint ismert: a portál szétrobbanása egy belharcnak volt köszönhető, ennek ellenére a társoldalaik azt "külső szétverésként" értelmezték, amiből aztán lejárató kampány indult Magyarország ellen.

Komolytalan szint

Boros Bánk Levente szerint mindezek következtében konkurenciát látnak bennük. Külön kiemelte a Szalay Dániel által főszerkesztett Média1-et, ami a legaktívabb volt lapjának lejáratásában.

Úgy látja, a lapnak szerepe volt és van médiaügyekben a baloldali narratíva terjesztésében. Erre példaként hozta fel, hogy idén Szalay kapta meg a Népszabadság Újságíró-díjat, a díjazottak között pedig ott volt Hargitai Miklós, a baloldali MÚOSZ elnöke, a Népszava újságírója is. A Médiapiac tulajdonosa média-bulvár lapnak titulálta a Média1-et, amit meg is indokolt.

Az, amit Szalay csinál, szakmailag teljesen komolytalan.

 

Ugyanis a lapnál az újságírói etikának a minimumát sem tartották be: példátlan módon egyetlen egyszer sem kérdeztek meg, sem telefonon, sem email-en a történtekről" - adott hangot felháborodásának. "Ez a szint komolytalan. Komolytalanná teszi nemcsak az embert, hanem az általa irányított médiumot is" - toldotta meg az előzőeket. Éppen ezért Boros Bánk Levente úgy látja, nem lesz nehéz ennél jobb, a médiapiaccal foglalkozó lapot készíteni.

(Szalay Dániel egyébként korábban Varga Zoltán 24.hu nevű propagandaújságjának volt az alkalmazottja. Aztán lehetőséget kapott a Media1 nevű bloghoz. A blog mögött természetesen nem nehéz észrevenni a Gyurcsány-közeli milliárdost, Varga Zoltánt.)

Felkészült a támadásokra

Az Origo kérdésére az új laptulajdonos elmondta, hogy fel volt készülve a durva támadásokra, tudta, hogy "amint kiállnak a fényre, egyből lőni fognak". Hozzátette, hogy a baloldali sajtó lejáratási kísérletei a legkevésbé sem lepték meg, éppen ezért csak mosolygott rajtuk.

Engem lehet lőni, rólam lepattannak ezek, de az újságíróimtól el a kezekkel.

 

Boros Bánk Levente azt is elárulta, a Médiapiacnak ténylegesen nem volt szerkesztősége: azok az újságírók, akik a nyomtatott lapot, vagy az online felületet szerkesztették, alvállalkozóként dolgoztak. Ezen a gyakorlaton nem kíván változtatni, így a szó klasszikus értelmében továbbra sincs szerkesztőségük. Szavaiból kiderült, hogy kis stábbal fogott neki a Médiapiac átalakításának, több újságíró is félállásban fog dolgozni.

Cáfolat a hazugságokra

Az egyik leggyakrabban hangoztatott vád a Médiapiac új tulajdonosával szemben, hogy első lépéseinek egyikeként kirúgott mindenkit a szerkesztőségből. Az érintett azonban határozottan cáfolta ezeket a híreszteléseket az Origónak. Ennek kapcsán ismertette, hogy csütörtökön vette át a lapot, és azt megelőzően, szerdán tartottak egy úgynevezett "szerkesztőségi találkozót". Az összejövetelen az előző tulajdonos bejelentette: eladja az újságot, és a portált, továbbá azt is közölte, hogy a külsős újságíróknak "véget ér a munkája".

A volt alkalmazottak teljesítményük alapján kaptak fizetést. Azt is hozzátenném, hogy meg voltak fizetve

 

- tette helyre a dolgokat Boros, hozzátéve, hogy a távozó munkatársak az elvégzett munkáért meg fogják kapni a pénzüket, sőt, ezen felül "lelépési díj" is megilleti őket.

Tovább szólhat az Érd FM 101,3

2020. október 22.

Hét évvel meghosszabbította az Érd FM 101,3 rádiós jogosultságát a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. A testület további döntéseket is hozott e heti ülésén.